Zbierka školských potrieb pre deti v núdzi
Pomôcť deťom zo sociálne slabších rodín, krízových centier a detských domovov môže každý. Od 1. júna až do 31. augusta je možné doniesť školské potreby do zberných miest. Akciu „S prázdnou taškou sa do školy nechodí“ zorganizovala Arcidiecézna charita Košice už po ôsmykrát.
Deťom pomôcky následne rozdelia, aby sa z nich mohli tešiť v novom školskom roku.
Darcovia sa do zbierky môžu zapojiť prinesením nových aj použitých školských pomôcok. Podmienkou je ich funkčnosť. Prispieť môžu perami, zošitmi, pravítkami, fixkami, peračníkmi, taškami a inými vecami, ktoré môžu deti v škole využiť. „Malým poďakovaním pre všetkých darcov bude tento rok záložka do knihy so symbolom pravítka,“ prezradila Adriana Čurajová, PR manažérka Arcidiecéznej charity v Košiciach.
Školské pomôcky pre deti v núdzi je možné priniesť do Domu pokojnej staroby na Južnej triede 2 počas pracovných dní od ôsmej hodiny rána do štvrtej popoludní. V rovnakom čase je možné doniesť veci do Krízového centra pre matky s deťmi v Košickej Novej Vsi na Poľnej ulici 1.
Ilustračná foto: shutterstock
Odporúčané články
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Už v nasledujúcej letnej sezóne by sa návštevníci Národného olympijského centra plaveckých športov (NOCKE) mohli spúšťať z jeho novej tobagánovej veže. Pre svoje letné osvieženie budú mať na výber 55-metrový turbo alebo pomalší 90-metrový klasický tobogán.
V novembri sme priniesli článok, v ktorom pedagógovia základných a stredných škôl opisujú nedostatok učiteľov v školách, kde pôsobia. Pýtali sme sa magistrátu aj KSK, ako plánujú tento vypuklý problém riešiť. Mesto v novoprijatom dokumente pomenúva ambície a procesy, ktorými chce zlepšiť školstvo vo svojej pôsobnosti. Kraj sa snaží prepájať školy s odborníkmi z praxe.