Združenie Mladí opätovne spustilo kampaň na akceptáciu komunity LGBTI+
Po úspechu minuloročnej kampane Odkaz pre LGBT+, do ktorej sa zapojili aj viacerí poslanci parlamentu a vtedajšia verejná ochrankyňa práv Mária Patakyová, spúšťa občianske združenie Mladí druhý ročník kampane. Cieľom je zvýšiť akceptáciu LGBT+ ľudí na Slovensku. Verejnosť a osobnosti môžu vyjadriť podporu formou krátkeho odkazu zdieľaného na sociálnych sieťach prostredníctvom webu lgbt.sk. V tlačovej správe o tom informoval Ondrej Vrábel, spoluzakladateľ občianskeho združenia Mladí.
„Každý z nás pozná až 30 LGBT+ ľudí. Že o nich neviete? Väčšina sa ešte stále neodváži hovoriť o svojej orientácii či identite. Mnohí totiž na Slovensku zažívajú každý deň odsudzovanie, netoleranciu, diskrimináciu či nenávistné prejavy. Kampaňou #odkazpreLGBT+ chceme zvýšiť akceptáciu dúhových ľudí a zároveň umožniť verejnosti vyslať signál svojmu okoliu, že vnímajú problémy komunity a podporujú ju. Pre niekoho, kto nemá za sebou coming out, môže byť vami uverejnený odkaz na sociálnej sieti iskierkou nádeje. Vďaka tomu sa možno zdôverí niekomu vo svojom okolí so svojimi pocitmi,“ povedal Vrábel.
Pripomenul, že 17. máj je Medzinárodným dňom boja proti homo-, bi-, intersex a transfóbii. V tento deň si pripomíname vyškrtnutie homosexuality zo zoznamu psychických porúch Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO).
Občianske združenie Mladí stoja za portálom Dúhy.sk. Je to najväčšia online komunita LGBT+ ľudí na Slovensku. Dúhy zaznamenali už viac ako 11 000 registrácií. „Dúhy.sk sú bezpečným online prostredím pre LGBT+ komunitu, kde sa queer ľudia môžu združovať, bez strachu hovoriť o svojich problémoch, nájsť si kamarátov a v mnohých prípadoch aj vzťah. Spätná väzba od ľudí z Dúh nám jasne ukazuje, že Dúhy sa stali súčasťou života veľkej časti slovenskej dúhovej komunity,” povedal Marek Mach, predseda združenia.
Zdroj: (SITA, kh;isu)
Odporúčané články
V meste už cítiť sviatočnú atmosféru nielen na trhoch pri vysvietenom stromčeku, ale atmosféru dopĺňa aj výzdoba Hlavnej ulice. Z našej prvej vianočnej ankety vysvitlo, že Košičania sú štedrí a plánujú minúť na dary pre príbuzných pomerne vysoké čiastky. Preto sme sa v ďalšej ankete pýtali, či už majú pripravené vianočné darčeky, alebo ich kupujú na poslednú chvíľu.
Študenti SOŠ beauty služieb v Košiciach už piaty rok pripravujú pre seniorov Domu pokojnej staroby A. F. Colbrieho Vianočný beauty deň. Potešili ich nielen skrášľovaním, ale aj milým slovom a úsmevom.