Zeleň robí z križovatky nebezpečné miesto
Pri odbočení z Moldavskej cesty v smere od Pereša na Triedu KVP majú vodiči problém. Autá síce prichádzajú len zľava, ale vidno ich až na poslednú chvíľu.
Na tento fakt nás upozornil čitateľ, ktorého zaujíma, kedy dôjde k náprave a vodiči budú už zdiaľky vidieť, či zľava po hlavnej ceste prichádza nejaké auto, alebo nie. Spomínaný úsek sme si prešli a na vlastné oči sme sa presvedčili, že čitateľ má pravdu. Takmer po celej trase odbočky výhľad zakrývajú ihličnaté stromy, kríky a nepokosená tráva.


Práca pre Správu mestskej zelene
Podľa dopravného inžiniera Pavla Titla musí byť prícestná zeleň upravená tak, aby boli v súlade s normami zabezpečené rozhľadové pomery. “Jedná sa o rozhľadový trojuholník a v ňom musia byť odstránené prekážky brániace rozhľadu ležiace 90 centimetrov nad úrovňou komunikácií tvoriacich križovatku,” vysvetlil Titl. Pritom stromy a kríky na tomto mieste majú aj jeden a pol až dva metre.
Spomínaný úsek má v správe Národná diaľničná spoločnosť (NDS). “To je pravda, ale len cestu. Pokiaľ ide o zeleň, treba sa obrátiť na mesto,” informovala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková. Preto sme sa obrátili na mesto s otázkou, kedy vyrieši situáciu na spomínanej odbočke. “Úpravu spomínaného úseku zabezpečí do budúceho týždňa Správa mestskej zelene,” informovala hovorkyňa magistrátu Linda Šnajdárová.
Boris Macko
Foto: Veronika Janušková, ľk
Odporúčané články
V sobotu 13. decembra v čase od 8.00 do 14.30 hod. bude úplne uzavretá Dopravná ulica pod mostom na Hlinkovej. Dôvodom je dokončovanie prác na stabilizačných opatreniach na spomínanom moste. Ide o prechodné riešenie s cieľom zabrániť zhoršovaniu technického stavu mostnej konštrukcie, kým sa na budúci rok začne s plánovanou rekonštrukciou mosta.
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.
Slovenská katolícka charita (SKCH) rozširuje svoju činnosť v oblasti podpory vylúčených rómskych komunít a nadväzuje úzku spoluprácu s mestskou časťou Košíc Luník IX. Partneri sa dohodli na vytvorení systémového a udržateľného modelu podpory, ktorý má ambíciu stať sa vzorom aj pre verejné politiky na národnej úrovni.