Železnice SR budú pokračovať v elektrifikácii trate Moldava nad Bodvou – Haniska
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú v tomto roku ukončiť modernizáciu traťového úseku Poprad – Lučivná aj výstavbu Terminálu integrovanej osobnej prepravy Trebišov. Pokračovať budú v modernizácii uzla Žilina, tratí Devínska Nová Ves – Kúty – štátna hranica SR/ČR a Čadca – hranica SR/ČR, ako aj v elektrifikácii trate Moldava nad Bodvou – Haniska.
Štátny operátor železničnej infraštruktúry považuje za prioritu v tomto roku tiež ukončenie verejných obstarávaní na elektrifikáciu trate Bánovce nad Ondavou – Humenné a modernizáciu úseku Poprad – Vydrník, ako aj využitie prostriedkov Európskej únie na projekty financované z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra v dobiehajúcom programovom období 2014 až 2020.
„Horizont najbližších rokov bude závisieť od disponibilných finančných zdrojov, Plánu obnovy a odolnosti aj nového programovacieho obdobia. Projekty sú pripravené. Samozrejme, budeme postupovať aj v zmysle schválenej priorizácie v železničnej infraštruktúre,“ uviedla pre agentúru SITA riaditeľka odboru komunikácie a marketingu ŽSR Ria Feik Achbergerová. Strategický dokument pripravilo Ministerstvo dopravy SR s Útvarom hodnoty za peniaze, budú sa ním riadiť pri príprave a realizácii infraštruktúrnych projektov, na ktoré by mali byť viazané finančné zdroje.
V procese projektovania je štúdia realizovateľnosti a implementácie pre projekt TTR (Inteligentný manažment kapacity), zameraný na harmonizáciu a zlepšenie systému cestovných poriadkov s cieľom zvýšiť konkurencieschopnosť železníc, ako aj doplnok k štúdii uzla Bratislava a štúdia realizovateľnosti vysokorýchlostnej trate prepojenia krajín V4. Železnice začali verejné obstarávanie aj na prípravu štúdie realizovateľnosti pre výstavbu nových tratí Lamač – Záhorská Bystrica – Stupava – Lozorno a Bratislava-Vajnory-Pezinok, pripravujú súťaže na štúdiu realizovateľnosti pre Železničnú stanicu Košice či pre dispečerizáciu trate Prešov – Strážske.
Zdroj: (SITA, be, su)
Odporúčané články
Očakávané vynovenie budovy Komunitného centra mestskej časti Košice-Západ na Laboreckej 2 je konečne realitou. V piatok 5. decembra 2025 si stavbu prebrali zástupcovia vysúťaženého zhotoviteľa – prešovskej firmy PEhAES. Odovzdávania staveniska sa zúčastnili za mestskú časť Marcel Vrchota, jeho zástupca Peter Huba, viacerí miestni poslanci a odborní pracovníci tunajšieho úradu.
Neslávne známy podjazd pri katastrálnom úrade v Barci je po 20 rokoch opravený. Podjazd bol opätovne spustený 7. novembra 2025. Roky bol bremenom MČ Barca, aj keď spadá do oblasti MČ Juh a dlho sa riešilo aj určenie jeho vlastníka. Registráciou občianskeho združenia Zachráňme podjazd sa zabezpečilo odstránenie havarijného stavu. Električková trať, ktorá na ňom prechádza, stále čaká na opravu.
Ako sme nedávno informovali, v Mestskej časti Západ sa rozmohli prípady vykrádania áut. Počet vlámačiek stúpol až štvornásobne a šíria sa dohady, že by to mohli mať na svedomí organizované skupiny. Oslovili sme starostu MČ Západ Marcela Vrchotu s otázkami, kedy by mohli začať dohliadať na bezpečnosť v rizikových oblastiach žandári aj ako sa dá predchádzať ďalším podobným prípadom.


