Železnice SR budú pokračovať v elektrifikácii trate Moldava nad Bodvou – Haniska
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú v tomto roku ukončiť modernizáciu traťového úseku Poprad – Lučivná aj výstavbu Terminálu integrovanej osobnej prepravy Trebišov. Pokračovať budú v modernizácii uzla Žilina, tratí Devínska Nová Ves – Kúty – štátna hranica SR/ČR a Čadca – hranica SR/ČR, ako aj v elektrifikácii trate Moldava nad Bodvou – Haniska.

Štátny operátor železničnej infraštruktúry považuje za prioritu v tomto roku tiež ukončenie verejných obstarávaní na elektrifikáciu trate Bánovce nad Ondavou – Humenné a modernizáciu úseku Poprad – Vydrník, ako aj využitie prostriedkov Európskej únie na projekty financované z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra v dobiehajúcom programovom období 2014 až 2020.
„Horizont najbližších rokov bude závisieť od disponibilných finančných zdrojov, Plánu obnovy a odolnosti aj nového programovacieho obdobia. Projekty sú pripravené. Samozrejme, budeme postupovať aj v zmysle schválenej priorizácie v železničnej infraštruktúre,“ uviedla pre agentúru SITA riaditeľka odboru komunikácie a marketingu ŽSR Ria Feik Achbergerová. Strategický dokument pripravilo Ministerstvo dopravy SR s Útvarom hodnoty za peniaze, budú sa ním riadiť pri príprave a realizácii infraštruktúrnych projektov, na ktoré by mali byť viazané finančné zdroje.
V procese projektovania je štúdia realizovateľnosti a implementácie pre projekt TTR (Inteligentný manažment kapacity), zameraný na harmonizáciu a zlepšenie systému cestovných poriadkov s cieľom zvýšiť konkurencieschopnosť železníc, ako aj doplnok k štúdii uzla Bratislava a štúdia realizovateľnosti vysokorýchlostnej trate prepojenia krajín V4. Železnice začali verejné obstarávanie aj na prípravu štúdie realizovateľnosti pre výstavbu nových tratí Lamač – Záhorská Bystrica – Stupava – Lozorno a Bratislava-Vajnory-Pezinok, pripravujú súťaže na štúdiu realizovateľnosti pre Železničnú stanicu Košice či pre dispečerizáciu trate Prešov – Strážske.
Zdroj: (SITA, be, su)
Odporúčané články

V noci z pondelka na utorok, 13. mája 2025, zasiahli obyvateľov Kežmarskej ulice plamene a dym. Podľa informácií z miesta udalosti podpálil zatiaľ neznámy páchateľ jedno z novovybudovaných kontajnerovísk v tejto mestskej časti. Objekt kompletne zhorel – vrátane modernej konštrukcie a zelenej strechy.

Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) kupuje 15 jazdených autobusov, zaplatí za ne bez DPH vyše 2,3 milióna eur. Vyplýva to zo zmluvy zverejnenej v Centrálnom registri zmlúv (CRZ). Zmluvu na konci apríla uzavreli spoločnosť Slovak Finance a DPMK, podpísal ju poverený generálny riaditeľ Roman Danko a člen predstavenstva Marcel Čop (riaditeľ Magistrátu mesta Košice).

Mesto Košice v spolupráci s BPMK už niekoľko rokov vykonáva plošnú opravu dlažby v celej centrálnej mestskej zóne. Za uplynulých päť rokov bolo na tento účel vynaložených takmer 2,5 milióna eur. K nadmernému opotrebovaniu a znehodnocovaniu dlažby a prislúchajúcich odvodňovacích žľabov dochádza okrem poveternostných vplyvov aj kvôli častým prejazdom nákladných a osobných áut.