Železnice SR zrekonštruovali nehodový úsek za 250-tisíc eur
Železnice Slovenskej republiky po ročnom meškaní opravili železničné priecestie medzi Veľkou a Tatranskou Lomnicou, ktoré bolo miestom častých nehôd cyklistov. Náklady na realizáciu boli približne 250-tisíc eur. Pre agentúru SITA to potvrdila hovorkyňa železníc Ria Feik Achbergerová. Meškanie stavby podľa jej slov spôsobil nedostatok pridelených finančných prostriedkov pre Oblastné riaditeľstvo Košice. Tie mu boli pridelené až na súčasný štvrtý štvrťrok tohto roka.
V rámci opravy sa v prvej polovici novembra realizovala podľa hovorkyne komplexná výmena koľajového roštu, štrkového lôžka a náhrada drevenej priecestnej konštrukcie celogumenou konštrukciou „strail“. „Po oboch krajoch má zabudované prvky velo strail, ide o bezžliabkovú úpravu, pre bezpečný prejazd cyklistov,“ priblížila Feik Achbergerová. Súčasťou celkovej opravy železničného priecestia bola tiež obnova asfaltového povrchu vozovky. Bezpečnosť cyklistov sa zvýšila aj vyznačením pruhov na vozovke pre bezpečný prejazd.
Na zlý stav priecestia už niekoľko rokov poukazovala aj samotná obec Veľká Lomnica. Podľa starostu Petra Dudu priecestie pretína cestu asi v 45-stupňovom uhle. „Keď po ňom jazdili cyklisti, stávalo sa im, že sa im spriečilo predné koleso, a tak prepadli cez bicykel, urobili kotrmelec. Mali sme tam niekoľko prípadov so zlomenými kľúčnymi kosťami, otrasy mozgu a podobne,“ vysvetlil pre SITA. Práve nový prejazd vybavený systémom „velo strail“ je podľa starostu uspôsobený na to, aby po ňom dokázal cyklista prejsť bez vzniku kolíznej situácie.
Železnice zároveň avizovali, že na budúci rok plánujú podobnú opravu aj v medzistaničnom úseku Studený Potok – Poprad, a to v 6,555 kilometri. Jej súčasťou bude rovnako zabudovanie prvkov velo strail. „Oprava železničného priecestia s uhlom kríženia 80 stupňov sa môže zrealizovať až v roku 2022 za podmienky dostatočného prídelu finančných prostriedkov pre daný rok,“ dodala hovorkyňa železníc.
(SITA, ta;fa)
Odporúčané články
Oznámil to na dnešnej tlačovej besede. Lörinc je v súčasnosti starostom mestskej časti Sídlisko KVP, rovnako je aj poslancom mestského zastupiteľstva v Košiciach a zastupiteľstva Košického samosprávneho kraja (KSK). Donedávna pôsobil aj na poste vicežupana KSK, tejto funkcie sa ale vzdal začiatkom novembra.
Do redakcie sa nám ozvalo viacero čitateľov, ktorí sa sťažovali na dezolátny stav chodníka približne od Šafárikovej triedy po budovu Pošty na Humenskej ulici. “Táto rozsiahla plocha plná chodníkov a zelene, ktorú denne využívajú doslova stovky ľudí, je v dezolátnom stave už roky. Myslím, že o danom stave vie každý obyvateľ Terasy,” uvádza v mailovej komunikácii jeden z čitateľov, pán Rolko. Pýtali sme sa preto starostu MČ Západ Marcela Vrchotu, či o stave chodníka vie a kedy sa chystá jeho rekonštrukcia.
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.


