Železnice vypravia 1. januára druhý mimoriadny rýchlik z Košíc do Bratislavy
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) 1. januára 2020 krátko po 14.00 hod vypraví druhý z celkovo štyroch mimoriadnych rýchlikov, R 11610 (Košice 14.14 – Bratislava hl. st. 20.16), ktorý pôjde okrem 1. januára 2020 aj 7. januára 2020. Informoval o tom hovorca ZSSK Tomáš Kováč.
„Cestovné lístky a miestenky odporúčame zabezpečiť si v dostatočnom časovom predstihu. Zakúpiť si ich možno nielen v pokladniciach ZSSK, ale aj prostredníctvom nového e-shopu ZSSK alebo cez mobilnú aplikáciu Ideme vlakom, ktorá je dostupná pre Android aj iOS,“ zdôraznil hovorca ZSSK.
Doplnil, že ZSSK počas minuloročných zimných sviatkov (21. decembra 2018 až 7. januára 2019) prepravila 1 672 678 cestujúcich. Počas týchto dní národný dopravca vypravil celkom 24 144 vlakov, pričom do cieľovej stanice prišlo načas (teda s meškaním do 5 minút vrátane) až 22 589 spojov (93,6 %) a meškanie nad päť minút zaznamenalo iba 1 555 vlakov (6,4 %).
Priemerné meškanie všetkých „sviatočných“ vlakov bolo 1,09 minúty.
Odporúčané články
Prvý decembrový deň úderom sedemnástej hodiny štartuje rozsvietením vianočného stromčeka a výzdoby pri súsoší Immaculata na Hlavnej ulici program 31. ročníka Košických rozprávkových Vianoc.
Vodárenský systém Starina-Košice vstupuje vďaka najnovšej investícii v hodnote takmer 60 miliónov eur do rozhodujúcej etapy modernizácie. Úpravňa vody v Stakčíne, ktorá od roku 1984 drží chrbticu zásobovania veľkej časti východného Slovenska, prejde rozsiahlymi technologickými zásahmi. Dosiahne sa nielen dlhodobé zabezpečenie kvality dodávanej vody, ale zabezpečí sa aj istota dodávok tak, aby sa na vodu zo Stariny mohlo dlhodobo spoliehať ďalších približne štyridsať obcí v desiatich okresoch východného Slovenska.
V polovici novembra sme uverejnili článok s prehľadom dostupnosti rôznych druhov zariadení pre seniorov v rámci Košíc. Košický samosprávny kraj zriaďuje dve špecializované zariadenia pre seniorov. Do redakcie sa nám ozvala čitateľka, ktorú nepríjemne prekvapila informácia od zamestanca jedného z týchto zariadení. Jej príbuzného neprijímu, pretože od KSK dostali informáciu, že klientov nemôžu prijímať. Adresovali sme preto otázky na KSK, prečo je to tak a dokedy bude tento stav trvať.