Znížiť vek vodičov nákladných áut a autobusov je nešťastné, tvrdia malí cestní dopravcovia a odťahové služby
Únia autodopravcov Slovenska (UNAS ) a Asociácia Žltý Anjel Asistance24 považujú vládou schválený návrh na zníženie minimálneho veku vodičov nákladných motorových vozidiel a autobusov o tri roky za nešťastné riešenie. Sú presvedčení, že to nevyrieši problém s vodičmi, ale skôr vzniknú problémy s bezpečnosťou v cestnej premávke, čo si podľa nich ministerstvo vnútra zrejme neuvedomuje.
Obe organizácie malých cestných dopravcov a odťahových služieb tak reagovali na rozhodnutie vlády, ktorá odobrila návrh novely zákona o cestnej premávke. Podľa neho by od polovice júla tohto roku mohli vodičské oprávnenie pre vozidlá s celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony získať záujemcovia už vo veku 18 a pre autobusy vo veku 21 rokov. Momentálne je pre získanie vodičského preukazu na nákladné motorové vozidlá potrebný vek 21 rokov a pre autobusy 24 rokov.
„UNAS a Asociácia Žltý Anjel Asistance24 neustále apelujú na vládu, aby znižovali náklady pre dopravcov, aby sme boli konkurencieschopní v rámci Európskej únie. Podľa nás je vodičov dosť, len slovenské firmy ich nedokážu zaplatiť kvôli vysokým prevádzkovým nákladom,” uviedol predseda UNAS-u Stanislav Skala. Domáci vodiči sú podľa neho preto odkázaní ísť pracovať do zahraničia, kde majú výrazne lepšie platy ako u slovenských zamestnávateľov.
Pokiaľ vláda podľa oboch organizácií nepomôže doprave so znižovaním nákladov, tak návrh na zníženie veku vodičov nákladných áut a autobusov nič neprinesie. „Už vstupné náklady sú pre mladých ľudí veľmi vysoké a toto povolanie už nie je také atraktívne ako kedysi. Preto vieme, že dopravcov nezachránia ani 18-roční vodiči pre skupinu C,E (vodičské oprávnenie) ani 21-roční vodiči pre skupinu D,” dodal Skala.
Zdroj: (SITA, be;kh)
Odporúčané články
Štát, mestá aj obce obstarávajú od minulého leta výrazne menej transparentne. Počet súťaží na bežné tovary a služby klesol na tretinu oproti počtu spred augusta 2024. Dôvodom sú zmeny, ktoré pre verejné obstarávanie presadil vtedajší minister investícií Richard Raši (Hlas-SD). Uviedla to Nadácia Zastavme korupciu s tým, že na tieto riziká už vtedy upozorňovala. Po roku zanalyzovala spolu s kanceláriou AGM Partners zmeny v nákupoch. Výsledky podľa nadácie nepotešia najmä v čase konsolidácie, kde sa ráta každé euro.
V Košiciach začalo fungovať jedinečné Centrum integrovaných zdravotno-sociálnych služieb, ktoré ponúka koordinovanú podporu na jednom mieste.
Práce na výstavbe polyfunkčného objektu na Námestí osloboditeľov zdržal archeologický výskum. Trval od začiatku mája do polovice júna tohto roka. Na základe rozhodnutia Krajského pamiatkového úradu Košice skúmal tím archeológov Fakulty umení TU pod vedením Mgr. Rastislava Rusnáka, PhD. pozostatky sídelných stôp a múrov citadely medzi Claudiiným a Leopoldovým bastiónom.

