ZŠ Gemerská 2 Košice pridáva rozmer v informatike
Digitálne technológie ovládli aj svet detí. Stali sa súčasťou našich životov, žijeme časť života v online priestore. Digitálne dáta nás zahlcujú každý deň a niektoré z nich dokážeme využiť vo svoj prospech. Základná škola Gemerská 2 Košice využila možnosť zmeniť tradičný spôsob rozvíjania digitálnych technológií a zapojila sa do grantovej výzvy Škola budúcnosti a grantu Karpatskej nadácie.
Vďaka grantu Karpatskej nadácie ZŠ Gemerská 2 dostala príležitosť zrealizovať projekt Pridávame rozmer. Nový rozmer tak nadobudlo vyučovanie predmetov svet práce a informatika. 3D tlač v školskom prostredí je jedna z inovatívnych možností ako zatraktívniť získavanie nových zručností žiakov a zefektívniť výučbu, zmeniť klasické vyučovanie na moderné.
Do projektu sú zapojení žiaci 7. ročníka a tí už hravo zvládajú prácu v modelovacom programe i tlač trojrozmerných predmetov, sami si vytvoria modely, upravia a vytlačia na 3D tlačiarni. To všetko sa museli naučiť aj pani učiteľky, aby dokázali svojim žiakom nové vedomosti odovzdať. Začiatok projektu sa realizoval v dištančnej forme a po návrate do škôl sa žiaci i pani učiteľky pustili do 3D tlače svojich modelov. Aby si žiaci uvedomili, kde všade a ako môžu využiť digitálne zručnosti v budúcnosti v štúdiu na strednej škole či v zamestnaní, absolvovali aj besedu Čím budem? Zameranú na kariérové poradenstvo, ktorú im pripravila výchovná poradkyňa a kariérová poradkyňa z CPPPaP Zuzkin park Košice.
3D tlač oslovila siedmakov i učiteľov natoľko, že v budúcnosti škola plánuje zasvätiť do tajov 3D tlače aj ich ďalších spolužiakov.
Zdroj: Gemerská 2
Galéria
Odporúčané články
Rozsvietením vianočného stromčeka na Hlavnej ulici pri Immaculate a otvorením trhov sa začala v Košiciach šíriť sviatočná atmosféra. Pýtali sme sa preto Košičanov, aký rozpočet majú pripravený na kúpu vianočných darčekov.
Daniel Bombic, známy ako Danny Kollár, ostáva vo väzbe. Ústavný súd SR mu totiž zamietol obe sťažnosti. Bombic, ktorý je obžalovaný z viacerých extrémistických trestných činov, to uviedol na sociálnej sieti Telegram. Ako napísal, z väzby sa už von nedostane.
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.






