ZSSK CARGO bude nárast vstupných nákladov eliminovať hlavne úpravou cien za prepravu, zvýšenie nákladov presahuje 20 miliónov eur
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s., (ZSSK CARGO) bude nárast vstupných nákladov eliminovať hlavne úpravou realizačných cien za prepravu a hľadaním vhodných vnútorných riešení. Vysoké ceny energií, najmä trakčnej elektriny, a vysoká inflácia podľa štátneho nákladného dopravcu spôsobujú výrazné zvýšenie nákladov na nakupované služby a materiál. Celkový rast nákladov presahuje 20 mil. eur oproti roku 2021.
„Rok 2022 bude pre nás z obchodného pohľadu určite jedným z najnáročnejších, a taktiež aj z pohľadu hospodárenia,” uviedol pre agentúru SITA predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK CARGO Roman Gono.
Spoločnosť v priebehu minulého roka iniciovala vytvorenie systému podpory jednotlivých vozňových zásielok a intermodálnych prepráv. Očakáva preto, že tieto opatrenia budú v súlade s legislatívou Európskej únie uvedené do života v čo najkratšom čase a umožnia jej prispieť k plneniu cieľov dopravnej politiky nielen Slovenska, ale aj Európskej únie.
„Za veľmi dôležité považujeme aj udržanie rastúceho trendu objemov prepráv, pretože zvýšené výkony umožňujú lepšie alokovať a kryť vysoké fixné náklady, ktoré sa spájajú so zabezpečením prepráv,” priblížil šéf ZSSK CARGO.
Na základe vlani schválenej Koncepcie rozvoja parku hnacích dráhových vozidiel pre roky 2021 až 2030 vlakový nákladný dopravca plánuje obnoviť svoje lokomotívy. „V roku 2022 očakávame dodanie prvých dvoch kusov zrekonštruovaných hnacích dráhových vozidiel,” dodal Roman Gono.
Zdroj: (SITA, be;mt)
Odporúčané články
Do redakcie nášho denníka prišiel postreh od čitateľa, ktorý si všimol, že na Strojárenskej ulici už nie je lavička Václava Havla. Pamätná tabuľa ostala, no stoličky so stolíkom sú preč. Takúto lavičku majú aj vo Washingtone, Dubline, Barcelone, Benátkach, Tel Avive aj Prahe, len z Košíc musela odísť na reparáciu do Čiech. Dôvodom bol vandalizmus.
Oznámil to na dnešnej tlačovej besede. Lörinc je v súčasnosti starostom mestskej časti Sídlisko KVP, rovnako je aj poslancom mestského zastupiteľstva v Košiciach a zastupiteľstva Košického samosprávneho kraja (KSK). Donedávna pôsobil aj na poste vicežupana KSK, tejto funkcie sa ale vzdal začiatkom novembra.
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.


