ZSSK podporuje rušňovodičov, ich nespokojnosť plne chápe a považuje ju za oprávnenú
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) podporuje rušňovodičov poukazujúcich na kritickú situáciu v železničnom sektore. Ich nespokojnosť plne chápe a považuje ju za oprávnenú. “Štát dlhodobo zaznával pozíciu železničnej dopravy na Slovensku a výsledok sa musel skôr či neskôr dostaviť. Viac ako dvadsať rokov bez zásadných investícií do majetku, ale i do ľudského potenciálu, má svoje hranice a trpezlivosť dochádza všetkým zamestnancom od rušňovodičov až po manažment,” uviedol pre agentúru SITA hovorca ZSSK Tomáš Kováč.
Národný vlakový dopravca si cení snahy ministerstva dopravy a výstavby, ktoré poukazuje na katastrofálny stav na železnici a hľadá riešenia na jeho zlepšenie. “Avšak v tomto musí nastať konsenzus naprieč politickým spektrom, čo sa žiaľ nedeje a hrozí zrútenie celého systému,” upozornil hovorca. Napriek rýchlemu nárastu platov v ZSSK, vrátane rušňovodičov, je podľa spoločnosti miera nespokojnosti rušňovodičov s platmi najmä na západnom Slovensku opodstatnená.
“V ZSSK tomu rozumieme, komunikujeme o tom s akcionárom i rušňovodičmi. Platy rušňovodičov narastú, ale stojí pred nami rokovanie s ministerstvom financií, ktoré momentálne zásadným spôsobom ovplyvňuje dianie v železničnom sektore,” poznamenal Kováč. Ministerstvo financií tak podľa dopravcu stojí za rozhodnutím, či budú investície do železníc vyššie. Samotné zvyšovanie miezd podľa železničiarov nie je riešenim danej situácie, musí ísť ruka v ruke s vyššou efektivitou, no tá zas nie je možná bez zásadných investícií do železničnej infraštruktúry.
“V prípade, že by bola železničná infraštruktúra celá zrekonštruovaná, potrebovali by sme na odjazdenie dnešných výkonov až o stovky rušňovodičov menej, a tým pádom by dnes vypuklá situácia s nedostatkom strojvodcov neexistovala,” dodal Kováč.
Zdroj: (SITA, be;it)
Odporúčané články
Neslávne známy podjazd pri katastrálnom úrade v Barci je po 20 rokoch opravený. Podjazd bol opätovne spustený 7. novembra 2025. Roky bol bremenom MČ Barca, aj keď spadá do oblasti MČ Juh a dlho sa riešilo aj určenie jeho vlastníka. Registráciou občianskeho združenia Zachráňme podjazd sa zabezpečilo odstránenie havarijného stavu. Električková trať, ktorá na ňom prechádza, stále čaká na opravu.
Vodárenský systém Starina-Košice vstupuje vďaka najnovšej investícii v hodnote takmer 60 miliónov eur do rozhodujúcej etapy modernizácie. Úpravňa vody v Stakčíne, ktorá od roku 1984 drží chrbticu zásobovania veľkej časti východného Slovenska, prejde rozsiahlymi technologickými zásahmi. Dosiahne sa nielen dlhodobé zabezpečenie kvality dodávanej vody, ale zabezpečí sa aj istota dodávok tak, aby sa na vodu zo Stariny mohlo dlhodobo spoliehať ďalších približne štyridsať obcí v desiatich okresoch východného Slovenska.
Verejné korčuľovanie v Košiciach začína svoju zimnú sezónu a na výber je v meste hneď niekoľko možností. Prinášame prehľad, kde si môžete obuť korčule – či už hľadáte romantické klzisko pod holým nebom (Alejová, Mestský park), alebo preferujete krytú arénu. V článku prinášame rozpis platný na túto zimnú sezónu.