ZSSK podporuje rušňovodičov, ich nespokojnosť plne chápe a považuje ju za oprávnenú
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) podporuje rušňovodičov poukazujúcich na kritickú situáciu v železničnom sektore. Ich nespokojnosť plne chápe a považuje ju za oprávnenú. “Štát dlhodobo zaznával pozíciu železničnej dopravy na Slovensku a výsledok sa musel skôr či neskôr dostaviť. Viac ako dvadsať rokov bez zásadných investícií do majetku, ale i do ľudského potenciálu, má svoje hranice a trpezlivosť dochádza všetkým zamestnancom od rušňovodičov až po manažment,” uviedol pre agentúru SITA hovorca ZSSK Tomáš Kováč.
Národný vlakový dopravca si cení snahy ministerstva dopravy a výstavby, ktoré poukazuje na katastrofálny stav na železnici a hľadá riešenia na jeho zlepšenie. “Avšak v tomto musí nastať konsenzus naprieč politickým spektrom, čo sa žiaľ nedeje a hrozí zrútenie celého systému,” upozornil hovorca. Napriek rýchlemu nárastu platov v ZSSK, vrátane rušňovodičov, je podľa spoločnosti miera nespokojnosti rušňovodičov s platmi najmä na západnom Slovensku opodstatnená.
“V ZSSK tomu rozumieme, komunikujeme o tom s akcionárom i rušňovodičmi. Platy rušňovodičov narastú, ale stojí pred nami rokovanie s ministerstvom financií, ktoré momentálne zásadným spôsobom ovplyvňuje dianie v železničnom sektore,” poznamenal Kováč. Ministerstvo financií tak podľa dopravcu stojí za rozhodnutím, či budú investície do železníc vyššie. Samotné zvyšovanie miezd podľa železničiarov nie je riešenim danej situácie, musí ísť ruka v ruke s vyššou efektivitou, no tá zas nie je možná bez zásadných investícií do železničnej infraštruktúry.
“V prípade, že by bola železničná infraštruktúra celá zrekonštruovaná, potrebovali by sme na odjazdenie dnešných výkonov až o stovky rušňovodičov menej, a tým pádom by dnes vypuklá situácia s nedostatkom strojvodcov neexistovala,” dodal Kováč.
Zdroj: (SITA, be;it)
Odporúčané články
Neubehol ani mesiac od čelnej zrážky dvoch rýchlikov v Jabloňove nad Turňou pri Rožňave, a na druhej strane krajiny došlo k ďalšej šokujúcej zrážke vlakov. Na trati medzi Svätým Jurom a Pezinkom v nedeľu 9. novembra do seba narazili dva vlaky. Oba smerovali na bratislavskú hlavnú stanicu. Zrážka sa stala na najmodernejšej časti železnice na Slovensku chránenej zabezpečovacím systémom ETCS (European Train Control System).
Priemerná obsadenosť najvyťaženejších vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) je pred blížiacim sa dušičkovým obdobím aktuálne na úrovni 73 percent. Dopravca zaznamenáva tradične zvýšený záujem o cestovanie počas nadchádzajúceho sviatočného obdobia, keď sa cestujúci presúvajú za svojimi blízkymi po celom Slovensku.
Do redakcie sa nám ozvalo viacero čitateľov, ktorí sa sťažovali na dezolátny stav chodníka približne od Šafárikovej triedy po budovu Pošty na Humenskej ulici. “Táto rozsiahla plocha plná chodníkov a zelene, ktorú denne využívajú doslova stovky ľudí, je v dezolátnom stave už roky. Myslím, že o danom stave vie každý obyvateľ Terasy,” uvádza v mailovej komunikácii jeden z čitateľov, pán Rolko. Pýtali sme sa preto starostu MČ Západ Marcela Vrchotu, či o stave chodníka vie a kedy sa chystá jeho rekonštrukcia.


