ZSSK postupne zaradí do diaľkových vlakov na trati Košice – Bratislava šesť modernizovaných reštauračných vozňov
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., (ZSSK) postupne zaradí do svojich diaľkových vlakov na trati Košice – Bratislava šesť modernizovaných reštauračných vozňov. Prvý z nich už nasadila v septembri do rýchlika R 606 Tatran. Národný vlakový osobný dopravca v piatok informoval, že ide o najmodernejšiu posilu vo flotile „reštaurákov“. V súčasnosti prebieha kompletná modernizácia reštauračných vozňov, ktoré boli v prevádzke od roku 1988, za účelom zvýšenia komfortu pre cestujúcich, ako aj pre potreby personálu kuchyne.
„Vlastníkom reštauračného vozňa je súkromná spoločnosť, ktorá v rámci verejného obstarávania z roku 2019 vyhláseného ZSSK ponúkla najvýhodnejšie podmienky prenájmu reštauračného vozňa, s tým, že do budúcna sa ráta s prenájmom celkovo šiestich identických vozňov,“ uviedol hovorca ZSSK Tomáš Kováč. „Náklady obstarania vozňa, jeho modernizácie, ako aj prevádzkovej údržby znáša výlučne vlastník vozňa a tieto náklady tak nezaťažujú rozpočet ani personálne kapacity ZSSK,“ dodal.
Aktuálne vlakový dopravca radí vo vnútroštátnej preprave sedem reštauračných vozňov z roku 2008, tri z roku 1995 a v zálohe má jeden „reštaurák“ ešte z roku 1980. Reštauračné služby v diaľkových vlakoch ZSSK prevádzkuje spoločnosť Wagon Slovakia Košice, a. s.
Zdroj: (SITA, be;qq)
Odporúčané články
V novembri sme priniesli článok, v ktorom pedagógovia základných a stredných škôl opisujú nedostatok učiteľov v školách, kde pôsobia. Pýtali sme sa magistrátu aj KSK, ako plánujú tento vypuklý problém riešiť. Mesto v novoprijatom dokumente pomenúva ambície a procesy, ktorými chce zlepšiť školstvo vo svojej pôsobnosti. Kraj sa snaží prepájať školy s odborníkmi z praxe.
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.
Ministerstvo životného prostredia pod vedením Tomáša Tarabu navrhuje znížiť stupeň ochrany povodia vodárenskej nádrže Starina v rámci zonácie Národného parku Poloniny, čo by mohlo ohroziť pitnú vodu viac ako 600-tisíc obyvateľov východného Slovenska. Organizácia Aevis varuje, že tento krok predstavuje vážnu hrozbu a veľký hazard pre zásobovanie pitnou vodou v oblasti.