Zvláštne manévre so stĺpom na Kuzmányho ulici pripomínajú Kocúrkovo

Denník košice:dnes už upozorňoval na veľmi čudne umiestnený stĺp verejného osvetlenia, ktorý robotníci osadili na Kuzmányho ulici počas rekonštrukcie električkovej trate. Dali ho totiž príliš blízko domu, akoby jeho obyvatelia boli hasiči a stĺp im slúžil pri poplachu na rýchly odchod z domu. Takže ho museli premiestniť.
“O jeho umiestnení bolo rozhodnuté v projektovej dokumentácii. Problémom bola skutočnosť, že miestom vedie viacero podzemných sietí,” povedala nám pred časom hovorkyňa magistrátu Linda Šnajdárová. Sporný stožiar už preložili. Ale podľa obyvateľov domu to prebiehalo ako v Kocúrkove.
Opis miestneho obyvateľa
„Najprv pôvodnú jamu, kam mali stĺp dať, jedni robotníci vyčistili, potom ju iná partia robotníkov pri ďalších prácach zasypala, takže ju museli znovu čistiť. Potom stĺp zabetónovali, ale nakrivo. Je naklonený smerom k stene. A čo je najhoršie, na vrchu zatiaľ chýba časť s verejným osvetlením. Už teraz je však jasné, že sa tam rameno s telesom osvetlenia nevmestí, vrchol je totiž veľmi blízko odkvapu,” opísal nám problémy so stĺpom jeden z obyvateľov domu.
Ľudia nevedia… Súčasný stav je taký, že priamo z balkóna môžete na stĺp dosiahnuť rukou. Samozrejme, rovnako ľahko sa zo stĺpa dá dostať na balkón. A ľudia z domu stále nevedia, či prednú stranu osvetlenú budú mať, alebo, ak sa tam svetlo nevmestí, tak ostane v noci tmavá a vydaná napospas sprejerom.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Východoslovenská vodárenská spoločnosť (VVS) a Kancelária vodárenského ombudsmana (KVO) dňa 10.11.2025 uzavreli memorandum o spolupráci pri projekte odkupu obecnej vodárenskej infraštruktúry a zavedenia Obecného vodárenského štandardu. Projekt reaguje na dlhodobú požiadavku samospráv, aby sa konečne nastavil jednotný štandard v správe vody na východnom Slovensku.
Neubehol ani mesiac od čelnej zrážky dvoch rýchlikov v Jabloňove nad Turňou pri Rožňave, a na druhej strane krajiny došlo k ďalšej šokujúcej zrážke vlakov. Na trati medzi Svätým Jurom a Pezinkom v nedeľu 9. novembra do seba narazili dva vlaky. Oba smerovali na bratislavskú hlavnú stanicu. Zrážka sa stala na najmodernejšej časti železnice na Slovensku chránenej zabezpečovacím systémom ETCS (European Train Control System).
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.


