Cestovná kancelária Ferrotour oslavuje 25 rokov
Pomaly sa blíži leto, čas dovoleniek a relaxu. Mnohí z nás si plánujú svoj zaslúžený oddych. Ak nechcete preležať celý pobyt pri mori, môžete si ho spojiť s poznávaním, športovaním či plavbou loďou. Aj také možnosti ponúka cestovná kancelária Ferrotour, ktorá tento rok oslavuje svoje 25. výročie. O tom, aké sú najobľúbenejšie destinácie Košičanov a aké zľavy CK Ferrotour ponúka, sme sa porozprávali s jej riaditeľkou Elenou Gregovou.
Tento rok oslavujete štvrťstoročie. Prečo ste sa rozhodli založiť CK Ferrotour?
Naša cestovná kancelária vznikla ako jedna z prvých na Slovensku. Začiatky boli celkovo dosť náročné. Boli sme však ambiciózni a chceli sme vytvoriť cestovnú kanceláriu s celoslovenskou pôsobnosťou a kvalitnými službami pre všetkých. Mali sme nejaké skúsenosti s organizovaním zájazdov v bývalej VSŽ, ale všetko sme sa aj napriek tomu učili za pochodu. Myšlienka vytvoriť cestovnú kanceláriu prišla ako istá potreba. Cítili sme, že vtedajšia generácia chce cestovať a spoznávať. Dalo by sa povedať, že hlad po cestovaní po roku 1989 bol naozaj obrovský
Ktoré destinácie ste ako prvé začali ponúkať?
Prvé bolo Grécko, následne Taliansko a bývalá Juhoslávia. Pamätám si, ako sme otvorili destináciu – grécky ostrov Thassos. Zaujímavé bolo na tom, že ani Gréci neboli pripravení na taký nápor ľudí, ktorý sa doslova začal chŕliť z postsocialistických krajín. Zo začiatku sme navštevovali dedinky s nerozvinutou infraštruktúrou. Klienti čakali, že budú bývať v luxusných hoteloch, ale nebolo tomu tak, pretože tam ešte žiadne neboli. Všade videli kozy, ovečky (smiech). V súčasnosti je to naopak. Klienti vyhľadávajú pokojné letoviská, kde by si oddýchli a načerpali energiu. Záujem však o všetky destinácie bol hneď od začiatku vysoký.
Zmenili sa požiadavky klientov za 25 rokov?
Samozrejme, zmenili, čo je prirodzený vývoj. V minulosti ľudia neboli tak scestovaní ako dnes. Ich jazykové znalosti boli taktiež obmedzené. Keď sa vybrali na dovolenku, boli často odkázaní na samotného delegáta. Dnes si užívajú dovolenku oveľa viac. Vedia si vyhľadať informácie na internete, taktiež už ani s dorozumievaním nie je taký veľký problém. V podstate by sa dalo povedať, že sú si sebestačnejší. Samozrejme, že vždy majú v danej destinácii asistenciu delegáta, ktorý je stále nápomocný.
Čo je v súčasnosti pre vašich klientov najväčšou prioritou pri výbere pobytu?
Najväčší dopyt je po leteckých zájazdoch priamo s odletom z Košíc. V súčasnosti sú však obľúbené tzv. skladačkové pobyty, kde ,,šijeme“ pobyt klientom na mieru. To znamená, že zájazd môže byť spojený so športovaním, s detskými aktivitami, plavbou v Stredozemí, preletmi aj medzi destináciami a pod. Klienti nám povedia svoje požiadavky a my vytvoríme niekoľko variánt, z ktorých si môžu vybrať.
Ktoré destinácie klienti najčastejšie vyhľadávajú?
Je zaujímavé, ako sa z roka na rok cestovateľské chute klientov menia. V poslednej dobe to, samozrejme, záleží aj na bezpečnostnej situácii. Dá sa však povedať, že v našom regióne naďalej ako veľká stálica prevláda Chorvátsko, ktoré aj my ponúkame dlhodobo. Veľmi obľúbené a cenovo prijateľné pre rodiny s deťmi je Bulharsko. Po rokoch krízy je veľký záujem aj o Grécko, môžem povedať, že je to najmä kvôli úžasnému Egejskému moru.
Aká je vaša najobľúbenejšia destinácia a ktoré oblasti ešte nemáte prebádané?
Mám veľmi rada Grécko. Najmä kvôli atmosfére, nádhernému moru, ktoré je čisté, príjemné a zároveň je tam čo vidieť. Na každom kroku nájdete úžasné historické pamiatky. Moje srdce však patrí Juhovýchodnej Ázii, ktorú sa postupne snažím objavovať. Neprecestovala som ešte Austráliu. Cestovanie je nielen moja práca, ale aj hobby. Zbožňujem objavova nie cudzích krajín a porovnávanie kultúr. Cestovanie je svojím spôsobom aj isté vzdelávanie.
Pamätáte si na nejakú vtipnú situáciu, na ktorú sa klienti sťažovali?
Naozaj kuriózna a zároveň zábavná sťažnosť bola na tenké steny v hoteli, keďže z vedľajšej izby bolo počuť celé noci „divné vzdychy“ (smiech).
Tým, že oslavujete 25 rokov, ponúkate klientom aj nejaké zľavy, ktoré môžu využiť?
K nášmu výročiu sme od spustenia predaja na našu výročnú sezónu pripravili pre klientov „jubilejné zľavy“, ktoré sú bližšie špecifikované v našom katalógu:
– pre všetkých 25-ročných klientov ( rok narodenia 1991)
– pre manželské páry, ktoré v sezóne 2016 oslavujú svoju Striebornú svadbu – 25. výročie
– pre deti vo vybraných termínoch a hoteloch ponúkame pobyt zadarmo alebo dopravu zadarmo
– pre skupiny nad 25 osôb ponúkame skupinové zľavy
Aká je filozofia vašej cestovnej kancelárie a čo sú vaše priority?
Naša cestovná kancelária je jednou z najstarších a najstabilnejších na slovenskom trhu. Od jej vzniku bola cieľom manažmentu a neskôr majiteľov CK dlhodobá udržateľnosť a orientácia na potreby klienta. Nesnažíme sa o kvantitatívny nárast klientely a masovosť na úkor kvality, orientujeme sa hlavne na produkty s vyváženým pomerom kvalita za rozumnú cenu, najmä s ohľadom na región, v ktorom pôsobíme. Spokojnosť zákazníkov a ich udržanie je naším prvoradým cieľom.
(ML)
Foto: archív Ferrotour