Miroslav Špak: „Keď otvorím ústa, nie je to dabing z Bratislavy“
Už niekoľkokrát som dostal zo strany médií otázku, koho považujem za svojho najväčšieho súpera. Keď sa pozriete na priebeh kampane v Košiciach, nájdete skutočné bohaté spektrum kandidátov. Dohromady 13. Niektorí stranícki, niektorí nezávislí, niektorí akože nezávislí.
Košice stoja pred historickým míľnikom. Prvýkrát v histórii by mohli byť nezávislé, mať nezávislého primátora. Lenže ako rozoznať skutočne nezávislého kandidáta?
Nezávislosť nie je módny trend
Ak sa pozriete na priebeh kampane, stretnete sa s kandidátmi, ktorí si postavili kampaň na vlastnom rodinnom nešťastí, sú tu kandidáti, ktorí sa hanbia za svoju stranícku príslušnosť, potom je tu pár kandidátov, ktorí doslova „dobehli“ o 5 minút 12 pred uzatvorením kandidátiek. Sú tu kandidáti, ktorí tesne pred ohlásením kandidatúry vystúpili zo strany, lebo im ktosi možno poradil, že nezávislosť je moderná.
Lenže nezávislosť nie je módny trend. Nezávislosť je po šafárení straníckych kandidátov nevyhnutnosťou. Strany tu boli pri moci od začiatku. Raz modré, inokedy červené. Výsledkom bola nútená správa aj kamarátšafty. Ľudia v uliciach a veľká nespokojnosť. Výsledkom sú neriešené problémy, nekoncepčnosť a tŕnistá cesta za akýmikoľvek informáciami. Ste momentálne spokojní? Nie? V takom prípade voľte nezávislého kandidáta.
Program silnejších Košíc považujem za reálny
Moja kampaň a predovšetkým môj program vychádza z mojich skúseností, obohatených o štvorročnú činnosť poslanca. Program silnejších Košíc považujem za reálny. V kampani som predstavil najviac konkrétnych čísel, najviac konkrétnych cieľov a hlavne, víziu mesta na dlhé roky dopredu, nie krátkodobé štvorročné videnie.
Len nedávno ma jeden šéf jednej malej neparlamentnej politickej strany obvinil nepriamo z toho, že som niekoho biely kôň. Tak v prvom rade nie som biely kôň, dokonca nie som kôň ani len v čínskom horoskope. Stojí však za úvahu, či v Košiciach nekandidujú „trójske kone.“ A to kandidáti politických strán, ktoré majú jediný záujem, získať pre nich a ich sponzorov mesto. Získať miesta, funkcie, dostať sa ku korytu. Keď takýto kandidát vyhrá, ako tomu bolo aj v minulosti, počujete v televízii z úst predsedov podporujúcich politických strán asi toto: „Získali sme Košice, Banskú Bystricu, Žilinu, boli sme celoslovensky úspešní…” Takto myslia politické strany a na to im slúžia ich kandidáti. U týchto kandidátov si môžete byť istí jednou vecou: Keď otvoria ústa, vždy je to dabing z Bratislavy.
Objednávateľ: Miroslav Špak Helsinská 1, Košice, 040 13, Dodávateľ: KOŠICE:DNES MEDIA,, a.s., Protifašistických bojovníkov 11, 040 01 Košice, IČO: 43 890 270
Vydavateľ nezodpovedá za obsah politickej reklamy.