Stovku vie za 2,9 sekundy
Srdce každého milovníka musí zvýšiť tepovú frekvenciu, keď sa dotkne budúcnosti spojenej s dokonalým dizajnom a fantáziou. Takým autom bol na medzinárodnom autosalóne v Ženeve McLaren 675LT. Darmo sa vám páči, darmo počítate peniaze na účte, vaše nebude. Všetkých 500 vyrobených kusov je už predaných.
Nie je primárne naším cieľom prinášať v rubrike auto-moto nevšedné kúsky automobilov, ktoré normálnemu smrteľníkovi ťažko niekedy pristanú v garáži, a už vôbec nie niekde na parkovisku pri paneláku. Veď to by ste ani nespali z obavy, či vám ho neukradnú, alebo nepoškodia…
Chceme sa viac venovať “obyčajným” autám, ktoré nájdete bežne na cestách a sú dostupnejšie. Niekedy však výnimka potvrdzuje pravidlo. McLaren 675LT je tak vydareným kúskom po všetkých stránkach, že sa chceme oň s vami podeliť.
Britská automobilka prišla s odľahčenou verziou auta, ktoré vychádza z technického základu modelu 650S. Popravde, každý McLaren má svoj štýl a srdce pretekára, aj keď istotne sa nájdu ľudia, ktorí s ním v pohode zaparkujú pred operou a idú na predstavenie.
Odľahčená verzia McLarenu 675LT je dravcom, ktorý takpovediac trhá asfalt. Stovku vie dať za 2,9 sekundy a jeho rýchlostným stropom je 330 km/h. Samozrejmosťou je, že mnoho karosériových prvkov vyrobili z karbónu a dovnútra nainštalovali skutočne iba to najnutnejšie. Dokonca tam chýba aj klimatizácia, lebo skutoční pretekári nič také nepotrebujú.
O pohon sa stará 3,8 litrový osemvalec preplňovaný dvoma turbodúchadlami. Je schopný zo seba dostať výkon 675 koní pri 7100 otáčkach. Točivý moment má najvyššiu hodnotu 700 newtonmetrov a dosahuje sa medzi 5500 až 6500 otáčkami.
Za skvelých 22 sekúnd sa auto vie priblížiť k svojej maximálnej rýchlosti. Skrotiť takúto dávku sily majú na starosti karbón-keramické brzdy, vpredu s priemerom 394 a vzadu 380 mm spolu so špeciálnymi pneumatikami Pirelli P Zero Trofeo R.
Auto má hmotnosť iba 1230 kilogramov. Aj keď sa nám údajom o spotrebe vôbec nechce veriť, lebo každé razantnejšie prišliapnutie plynového pedála musí v nádrži vytvárať hotový vír nasávania, výrobca udáva ako kombinovanú spotrebu 8,5 litra na sto kilometrov.
Na naše cesty by sme vám však s takýmto autom neodporúčali vyjsť. Nemali by ste kde vychutnať garantovanú rýchlosť. Jedinou alternatívou sú špeciálne rýchlostné pretekárske okruhy, prípadne nemecká diaľnica v čase mimo špičky.
Ako sme už uviedli, aj keď ide o špeciál, záujemcovia na nič nečakali, kupovali ako teplé rožky. Všetkých 500 vyrobených kusov už má svojich majiteľov.
Foto: