Verejnosť je málo informovaná o bezpečnom správaní sa na internete
Verejnosť je stále nedostatočne informovaná o zásadách bezpečného správania sa na internete. Myslí si to bezpečnostný konzultant Tomáš Bartek.
Na problém poukazuje v súvislosti s nedávnym únikom databázy s údajmi z vyše 200 miliónov účtov zo sociálnych sietí Instagram, Tiktok či YouTube. Odborník radí ľuďom, aby dbali na nastavenie súkromia a dodržiavali zásady bezpečného správania sa na internete.
[ad][/ad]Pozor na Facebook
„Používatelia by si mali vo všetkých online službách dôkladne prejsť nastavenia súkromia a obmedziť zverejnenie svojich údajov na minimum. Ak to sociálna sieť umožňuje, treba v nastaveniach zvoliť, aby používateľský účet nebol prístupný pre webové vyhľadávače,“ uviedol.
Doplnil, že ľudia si môžu skontrolovať, aké údaje sú o nich verejne dostupné. A to napríklad prezretím svojho účtu bez prihlásenia sa, s využitím režimu inkognito vo vašom prehliadači. „V prípade sociálnej siete Facebook si môžete priamo v nastaveniach zobraziť váš profil ako osoba, ktorú nemáte v priateľoch a aj týmto spôsobom overiť, čo sa zobrazuje o vás cudzím ľuďom,“ podotkol.
[article-list slug=’policia-varuje-pred-nastrahami-socialnej-siete-tiktok,tri-stvrtiny-slovakov-pouzivaju-antivirusovy-softver,do-kin-prichadza-odvazny-film-mapuje-zneuzivanie-deti-na-internete,psychologicka-radi-rodicia-by-mali-deti-naucit-zodpovedne-pouzivat-pocitac,najdolezitejsi-po-pripojeni-na-internet-je-sedliacky-rozum’][/article-list]Voľne dostupné súkromie
Bartek upozornil, že voľne dostupné údaje o ľuďoch nevyužívajú iba firmy na svoje marketingové aktivity. „Zneužité môžu byť aj hackermi pri cielených útokoch na konkrétne osoby. Sociálne inžinierstvo a phishing využívajú útočníci napríklad na získanie údajov k bankovému účtu, ale aj pri získavaní citlivých informácií z firiem,“ vysvetlil Tomáš Bartek.
Ak má útočník dostatok informácií, vie vyrobiť falošný email, ktorý sa tvári ako od vašej banky či zamestnávateľa, a týmto spôsobom zaútočiť na konkrétnu osobu. Do popredia sa tiež dostávajú dezinformačné kampane s cieľom ovplyvňovať verejnú mienku.
(TASR)
[ad2][/ad2]

