Životné prostredie sa samo pred nami neochráni…
Východoslovenská vodárenská spoločnosť, a.s. sa prejavuje už od svojho vzniku pred 15 rokmi ako spoločnosť s jasnými prioritami pri ochrane životného prostredia – predovšetkým vodných zdrojov. Tento rok však v aktivitách zamerala pozornosť na problém s odpadmi.
V čom spočíva výzva určená verejnosti s názvom Neprodukujem odpad – predchádzam jeho vzniku… sme sa spýtali Ing. Stanislava HREHU, PhD. generálneho riaditeľa a predsedu predstavenstva VVS, a.s.
„Naša nová kampaň, ktorá začala v polovici septembra má názov NEPRODUKUJEM ODPAD, PIJEM ZDRAVÚ VODU Z VODOVODU… – čo hádam netreba ani podrobnejšie vysvetľovať. Plastové fľaše tvoria najväčšiu zložku takmer nezničiteľného plastového odpadu, ktorý nám zamoruje mestá a obce. Práve preto VVS vyzýva verejnosť k zamysleniu a ponúka ako ekologickú a zdravú alternatívu na uhasenie smädu vodu z vodovodu, ktorá odpad neprodukuje. Záleží nám na životnom prostredí a bol by som rád, keby verejnosť vnímala kampaň, odporúčajúcu v konečnom dôsledku vodu z vodovodu, prioritne a nespochybniteľne ako osvetovú. Zvýšená spotreba vody na pitný režim totiž neprinesie vodárenskej spoločnosti zaznamenateľný zisk. Ide o zanedbateľné množstvá spotrebovanej vody z celkového množstva odberu.“
Prečo ste sa v kampani zamerali na Košice?
Začali sme kampaňou v meste najväčšieho akcionára. Využili sme lokálne nosiče a médiá i vlastné komunikačné prostriedky na odkomunikovanie cieľov kampane. Upozorňujeme na problémy s nadprodukciou odpadu plastu, informujeme o ťažkostiach s jeho likvidáciou, v zásade o neschopnosti ľudstva ho recyklovať. Mesto Košice je v októbri aj miestom Medzinárodného Maratónu Mieru, na ktorom sa naša spoločnosť podieľa zabezpečením samostatnej občerstvovacej stanice pre maratóncov, Vodným barom pre verejnosť. Zároveň sú tu tisíce návštevníkov z regiónu, Slovenska i zo zahraničia, ktorých našou kampaňou oslovíme. Kampaň má záujem donútiť obyvateľov mesta a jeho návštevníkov aspoň na chvíľu k zelenšiemu mysleniu. Minimálne by si mali uvedomiť, že každý nákup balenej vody má reálny dosah na životné prostredie a tiež, že úplne sám rozhoduje, či si kúpi vodu v plaste, po ktorej ostáva na svete stopa alebo si dá pohár vody z vodovodu.