Mesto Košice plánuje opraviť aj zvyšné električkové trate
Mesto Košice plánuje zrekonštruovať aj tie električkové trate, ktoré obnovou zatiaľ neprešli. Potvrdila to hovorkyňa magistrátu Linda Šnajdárová s tým, že v súčasnosti prebieha proces verejného obstarávania na zhotoviteľa projektovej dokumentácie ďalšej etapy modernizácie električkových tratí (MET).
Celková hodnota projektovej dokumentácie bola vo verejnej súťaži stanovená na viac ako 3,55 milióna eur, ukončenie súťaže magistrát odhaduje na štvrtý kvartál tohto roka. Predpokladané investičné náklady realizácie stavby dosahujú podľa súťažných podkladov sumu 131,82 milióna eur bez DPH.
Projekt by mal byť podľa Šnajdárovej spolufinancovaný z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020, pričom mesto Košice sa na tejto cene bude spolupodieľať sumou vo výške päť percent. „Pre financovanie stavby v súčasnosti nie sú alokované finančné zdroje zo žiadneho operačného programu, až zhotovená projektová dokumentácia (predpoklad zhotovenia v roku 2019) vygeneruje hodnotu diela do budúcej súťaže na jeho zhotoviteľa,“ dodala.
„Chceme byť projektovo pripravení na to, že pokiaľ sa v programovom období nájdu peniaze na samotnú realizáciu, aby sme to boli schopní hneď zrealizovať, aby sme boli projekčne pripravení,“ uviedol viceprimátor poverený riadením mesta Košice Martin Petruško. „Dúfam, že sa nájdu peniaze na to, aby sme zase mohli čerpať eurofondy, je to náš zámer. Pokiaľ by to takto nebolo, budeme hľadať iné zdroje financovania,“ spresnil.
[ad][/ad]Rekonštrukcia o jeden či dva roky
Druhá časť druhej etapy MET by sa mala týkať ulíc Alejová (od križovatky VSS po kruhový objazd Moldavská), Slanecká (od križovatky VSS po obratisko Važecká), obratisko Važecká, Južná trieda (úseky trate od križovatky VSS po Fejovu, od križovatky VSS po križovatku Cintorínska, od križovatky Cintorínska po križovatku Fejova), Južná trieda a Osloboditeľov (od križovatky VSS po obratisko Socha Jána Pavla II.) a obratisko Barca. K samotnej realizácii by sa podľa Petruška mohlo pristúpiť o jeden alebo o dva roky. „Predchádzajúce rekonštrukcie aj prebiehajúca rekonštrukcia, ktorá bude ukončená 31. augusta, boli veľké a znamenali mnohé dopravné obmedzenia, bolo by vhodné, aby si od nich Košičania trošku oddýchli,“ uzavrel.
V Košiciach sa s rozsiahlou rekonštrukciou električkových tratí začalo 1. augusta 2014 stavbou Integrovaná koľajová doprava (IKD), nasledovala Modernizácia električkových uzlov (MEU) a v nadväznosti na to sa aktuálne finalizuje stavba MET v Košiciach – druhá etapa. Mesto je vo fáze príprav jej druhej časti.
(TASR, JH)
Odporúčané články
Už aj metropola východu má schválený rozpočet na budúci rok. Mestské zastupiteľstvo ho na svojom dnešnom rokovaní schválilo jednomyseľne hlasmi všetkých 36 prítomných poslancov. Košice budú hospodáriť s celkovými príjmami vo výške 437,5 milióna eur, celkové výdavky by mali byť vo výške 435,5 milióna eur.
V nadchádzajúcom týždni budú v Košickom kraji prebiehať plánované odstávky elektriny v zmenšenom rozsahu. Upozorňujeme obyvateľov dotknutých lokalít, aby svoje aktivity prispôsobili dočasnému prerušeniu dodávky.
Oddnes je časť parkovacích miest na Berlínskej ulici v košickej mestskej časti Sídlisko Ťahanovce spoplatnená. Ako informovala mestská časť na sociálnej sieti, k danému riešeniu dospeli po dlhoročných sporoch na základe dohody medzi mestskou časťou, mestom Košice a súkromným vlastníkom pozemkov, spoločnosťou MPV Družstvo.

