Nové zákazy komplikujú vodičom život v centre mesta
Nielen parkovanie v rezidentských lokalitách, ale aj na uliciach v ich bezprostrednom susedstve, rozčuľuje vodičov v širšom centre Košíc. Na nové zákazové značky na viacerých sporných miestach nás upozornili naši čitatelia.
O situácii na Čajakovej ulici, kde domáci nemali vyznačené jediné parkovacie miesto, sme už čitateľov informovali. Obyvatelia bytovky celé roky s privretím oka mestských policajtov mohli parkovať aspoň pozdĺž cesty s výnimkou úseku so zákazom zastavenia pred vchodom do bloku. Už to však neplatí. Zákaz zastavenia totiž rozšírili na celú ulicu.
Príliš úzka ulica
„Na Čajakovej nikdy neboli vyznačené parkovacie miesta, lebo to šírka danej komunikácie nedovoľuje,“ uviedol pre KOŠICE:DNES Jozef Marko z komunikačného referátu Magistrátu mesta Košice.
Ako dodal, podľa zákona platí, že vodič smie zastaviť a stáť len vpravo v smere jazdy v jednom rade a rovnobežne s okrajom cesty, čo najbližšie k okraju cesty a na jednosmernej ceste vpravo i vľavo. „Pri státí i zastavení musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej tri metre pre každý smer jazdy. Na uvedenej komunikácii však minimálny voľný priestor šesť metrov nezostáva.“
Na zaistenie bezpečnej cestnej premávky referát dopravy v spolupráci s Krajským dopravným inšpektorátom (KDI) odstránil zvislú dopravnú značku B34 (zákaz zastavenia) a dodatkové tabuľky a ponechal iba značku zákaz zastavenia na začiatku ulice, ktorá platí pre celý úsek pri bytovom dome. „Takisto mesto doplnilo zvislé dopravné značenie IP4 (slepá cesta), aby vozidlá vedeli o slepej ceste a zbytočne do nej nezachádzali, keď to nepotrebujú,“ vysvetlil zmeny značenia J. Marko.
Domáci sa sťažovali
Na novú situáciu si musia zvykať aj na ulici Ťahanovské riadky susediacej s rezidentskou lokalitou číslo 9. V posledných týždňoch sa na ulici, kam po zriadení rezidentských lokalít presunuli autá predtým parkujúce na neďalekých, dnes už platených parkoviskách, objavili značky zákaz státia.
„Na ulici Ťahanovské riadky nikdy neboli vyznačené parkovacie miesta, lebo to šírka danej komunikácie nedovoľuje. Mesto Košice dostalo podnet od obyvateľov ulice na sťažený prístup k nehnuteľnostiam z dôvodu státia vozidiel na komunikácii. Takisto tieto vozidlá nerešpektovali zákon, keďže pri státí vozidiel nezostával minimálny voľný priestor šesť metrov. Preto tam referát dopravy v spolupráci s KDI osadil zvislé dopravné značky B33 (zákaz státia) od ulice Záborského po ulicu Slovenskej jednoty,“ zdôvodňuje rozhodnutie J. Marko.
Kde sa to skončí?
Na podobnú situáciu nás upozornili aj obyvatelia Moravskej ulice, kde na jednu stranu pribudol zákaz zastavenia. Na všetkých spomínaných uliciach už úradovala s papučami mestská polícia.
„Opäť je to, podľa nás, naháňanie peňazí pre súkromnú firmu. Je totiž jasné, že sa ľudia snažia vyhnúť plateniu za parkovanie tým, že autá presunú za hranicu platenej zóny. Kde sa to skončí – spoplatnením celého mesta?“ pýta sa líder najväčšieho prejavu občianskeho aktivizmu v Košiciach od roku 1989, občianskej iniciatívy Nezaplatím EEI ani cent, Henrich Burdiga.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Na dnešných voľbách (6. 4.) prišiel odovzdať svoj hlas aj bývalý prezident Slovenskej republiky Rudolf Schuster. Ten zavítal do volebnej komisie v košickej mestskej časti Sever, konkrétne do priestorov Univerzity veterinárneho lekárstva a farmácie v Košiciach. Bývalý prezident uviedol, aké kroky by mal podniknúť novozvolený prezident po svojom nástupe do funkcie.
Košický samosprávny kraj (KSK) prerozdelí na verejnoprospešné projekty 400-tisíc eur. Žiadosť o prostriedky možno podať do 17. mája 2024. Žiadosti môžu podávať právnické a fyzické osoby – podnikatelia, ktoré majú sídlo či trvalý pobyt na území KSK, prípadne tu vykonávajú činnosť alebo poskytujú služby.
V Moldave nad Bodvou sa konala odovzdávacia konferencia projektu s názvom „Priestor nás spája – Multifunkčné centrum v Moldave nad Bodvou, ktoré spája deti a mládež minority s majoritou“. Ako informovala riaditeľka Multifunkčného centra pre deti a mládež Sylvia Strámová, hlavný pilier projektu predstavovala rekonštrukcia starého kina na Hlavnej ulici v Moldave nad Bodvou.