Rušné zákulisie DPMK
Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) nezažíva najlepšie časy. Primátor Jaroslav Polaček (nezávislý) pred časom uviedol, že „je v troskách nielen finančne, ale aj morálne.” Odborári hrozia štrajkom počas hokejových MS a pre zlú atmosféru v podniku odchádza komplet celé marketingové oddelenie.
S vedúcou referátu a zároveň hovorkyňou Michaelou Karaffovou, ktorá v podniku pracuje už deväť rokov, dali výpoveď súčasne aj Antónia Dešková, Marta Michalková-Tomášová a Zuzana Kottlerová. Plynie im dvojmesačná výpovedná lehota.
“Do DPMK som nastúpila pôvodne na pozíciu PR manažérky a referát reklamy a marketingu som vybudovala z nuly. O tom, že sa nám darilo, jasne hovoria čísla. Hodnotu svojej takzvanej neschopnosti som pred podaním výpovede vyčíslila na sumu vyše 2 miliónov eur, ktoré referát za 9 rokov existencie pre DPMK zarobil, čo je v priemere zhruba 220-tisíc eur ročne. V roku 2009, teda pred mojím nástupom, bol príjem z reklamy necelých 31-tisíc eur. Päť rokov pred mojím príchodom bol tento príjem v priemere zhruba 35-tisíc eur ročne,“ konštatuje Karaffová.
[ad][/ad]24 percent
Tvrdí, že nové vedenie im dalo za úlohu zvýšiť tržby z predaja reklamy o 24 percent. “Pre reálne dosiahnutie tohto cieľa je potrebné vytvoriť podmienky. To však nebolo možné, pretože člen predstavenstva Jozef Gima nás neustále zahlcoval množstvom byrokratických a navyše nejasne definovaných úloh, ktoré sa menili za pochodu. Keď som žiadala o presné definovanie zadania, nedostávala som jednoznačnú a zrozumiteľnú spätnú väzbu,“ dodáva Karaffová.
Doplnila ju kolegyňa Kottlerová: „Máme pocit, že účelom tejto stratégie riadenia je tvoriť na ľudí neprimeraný psychický tlak, ktorý buď nezvládnu a sami odídu, alebo úlohy nedokážu splniť, čo bude dostatočným dôvodom na ich prepustenie.“

Kričal po mne
Karaffová hovorí, že správanie pána Gimu jej rozhodne nepripadá manažérske ani korektné. “Stalo sa, že mi neohlásene prerušil stretnutie s klientom, vyvolal ma na chodbu, kde po mne kričal ako po malom decku, pretože sa mu nepáčil spôsob, aký som zvolila pre plnenie úlohy. Spôsob plnenia úlohy pritom nebol definovaný a ako zodpovedná som sa rozhodla pre riešenie, ktoré som považovala za najlepšie. Pred mojimi podriadenými ma ohovára, že som neschopná a zle delegujem úlohy, pričom oddelenie pod mojím vedením spoľahlivo fungovalo a napredovalo deväť rokov pred príchodom pána krízového manažéra,“ konštatuje Karaffová.
Bez vysokej školy
Od jedného z bývalých zamestnancov DPMK sme sa dozvedeli, že Jozef Gima dosadzuje do DPMK svojich ľudí: “Riaditeľa techniky poslali preč a teraz je tam človek, ktorý ani nemá vysokoškolské vzdelanie. Ďalšieho menovali za šéfa spoločnosti, ktorá zabezpečuje údržbu automatov na cestovné lístky, tiež bez výberového konania. Ide o človeka blízkeho Gimovi.“
[ad2][/ad2]Jozef Gima: Nemám personálne kompetencie
Nezvyčajný úkaz, že naraz odchádza celé oddelenie podniku, vníma predseda predstavenstva DPMK Marcel Čop takto: “Vzhľadom na skutočnosť, že išlo o osobné rozhodnutie príslušných zamestnancov, neprináleží nám komentovať ich rozhodnutie.”
Oslovili sme aj člena predstavenstva Jozefa Gimu, keďže jeho osobne spomínajú odchádzajúce zamestnankyne: “Osobne som sklamaný, že pani Karaffová dala z vlastnej vôle výpoveď DPMK. Nemala síce vzdelanie v oblasti marketingu, a tým pádom písomným odborným zadaniam úloh asi nie vždy rozumela, a takisto je pravda, že ako jedna z mála z vrcholového manažmentu nedokázala plniť zadané úlohy, no videl som v nej potenciál do budúcnosti. Takisto som sklamaný, že z mne neznámeho dôvodu prehovorila celé marketingové oddelenie, aby dalo výpoveď spoločne s ňou, čím spôsobila DPMK nemalé procesné škody.”

Na margo ostatných členiek oddelenia dodal, že pred ich hromadnou výpoveďou sa nestihol osobne vidieť ani komunikovať so žiadnou z nich. K dvom miliónom eur, ktoré spomínala Karaffová, sa nevyjadril.
K výhrade, že do podniku pretláča svojich ľudí, Jozef Gima uviedol: “Dovolím si zdôrazniť, že nemám kompetencie robiť v DPMK personálne zmeny.”
[ad3][/ad3]Odporúčané články
Stavebné práce na modernizácii električkovej trate v Košiciach pokračujú v niekoľkých častiach projektu súčasne. Mesto informovalo, že aktuálne prebieha budovanie nových koľajových zvrškov v obratisku, rekonštrukcia mosta ponad železničnú trať aj úprava mosta ponad Myslavský potok.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sprístupnila webovú stránku s registračným formulárom, prostredníctvom ktorého môžu cestujúci požiadať o mimoriadne odškodnenie za zranenia, ktoré utrpeli pri nedávnych železničných nehodách pri Jablonove nad Turňou a Pezinku. Vláda SR schválila jednorazový finančný príspevok 12. novembra ako mimoriadnu formu pomoci nad rámec zákonných povinností dopravcu.
V dôsledku výstavby apartmánového domu na Námestí osloboditeľov vznikol na Palárikovej ulici problém s parkovaním. V súčasnosti majú tri parkoviská na tejto ulici povahu návštevníckeho parkoviska v pásme BN. Cez deň je parkovanie na týchto parkoviskách spoplatnené, v noci bezplatné. Nové VZN prijaté na zastupiteľstve 13. novembra zmení parkovanie na dvoch z troch parkovísk.


