SAMO: Hrozí riziko, že v pondelok sa budú pred obchodmi vytvárať rady
Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO), ktorá združuje spoločnosti obchodu (Billa, dm drogerie markt, Kaufland, Lidl, Metro, Terno a Tesco), upozorňuje na riziko, že v pondelok (30. 3.) sa budú pred obchodmi vytvárať rady.
Podľa SAMO tiež hrozí riziko, že si nebude môcť každý zákazník nakúpiť v obchode v blízkosti jeho domova.
„Urobíme maximum, aby sme dokázali implementovať nové nariadenia vlády, ale je reálne riziko, že v pondelok si nebude môcť každý zákazník nakúpiť v obchode v blízkosti jeho domova, lebo nastavenie regulácie to neumožní,“ priblížil Martin Krajčovič, predseda SAMO.
„Rovnako je veľké riziko vytvárania radov pred obchodmi, kde nevieme vynucovať dodržiavanie poriadku a odstupov dva metre medzi ľuďmi a môže sa to ukázať ako kontraproduktívne opatrenie,“ upozornil.
Zdôraznil zároveň, že obchodné reťazce združené v SAMO sú zodpovedné spoločnosti, ktoré si uvedomujú svoju dôležitú úlohu pri zabezpečení dostupnosti potravín, obzvlášť v tejto krízovej situácii.
„Iniciatívne, nad rámec povinností, zavádzame preventívne opatrenia, ktoré napomáhajú k zvládnutiu aktuálnej mimoriadnej situácie. Príkladom je zavádzanie prednostných hodín pre seniorov, inštalácia plexiskiel pri pokladniciach a podobne. Od štátu sme žiadali iba súčinnosť pri dodržiavaní bezpečnosti a diskusiu pri zavadzaní nových opatrení,“ informoval Krajčovič.
[ad][/ad]Vláda s obchodníkmi nekomunikuje
Zabezpečiť limitovaný vstup zákazníkov bez asistencie polície považujú podľa Krajčoviča členovia za veľmi ťažko vykonateľné. „Obchodníci podporujú opatrenia proti šíreniu nového koronavírusu, sme maximálne súčinní, a preto nás mrzí, že pri takých závažných obmedzeniach a v takom veľkom časovom strese, s nami vláda vôbec nekomunikuje,“ poznamenal.
„Chceme touto cestou vyzvať vládu a krízový štáb, aby pri zavádzaní regulácie v obchodoch s nami diskutovali o zavádzaných opatreniach, aby sme sa ich nedozvedali len z tlačových besied premiéra,“ zdôraznil.
„Zároveň chceme vyzvať všetkých zákazníkov, aby sa správali k personálu v obchode, a tiež k ostatným zákazníkom ohľaduplne a pomohli nám tieto striktné regulačné opatrenia v čo najlepšej miere naplniť,“ dodal predseda SAMO.
[ad2][/ad2](TASR)
Čítajte aj:
- Obchodníci by mali povinne merať zákazníkom teplotu. Aké riešenie im odporučil premiér?
- Tieto obchodné reťazce na Slovensku upravujú svoje otváracie hodiny
- Premiér: Potraviny sa v nedeľu zatvoria
Odporúčané články
Na Námestí osloboditeľov pred obchodným centrom Aupark v Košiciach sa v týchto dňoch koná farmársky trh, kde návštevníci môžu objavovať bohatú ponuku lokálnych produktov a remeselných výrobkov.
V Košickej ZOO sa tekvice, ktoré počas posledných dní zdobili areál, stali špeciálnym darom pre niektoré zvieratá, ktoré si tak mohli užiť netradičné halloweenské pochúťky. Po skončení výzdoby sa chovatelia rozhodli tieto dekorácie zmysluplne využiť a pripravili pre zvieratá pestré menu s tekvicovým nádychom.