Spoločnosť Kosit masívne investovala do modernizácie a kvality služieb
Spoločnosť Kosit investovala od roku 2016 do tohtoročného augusta do modernizácie technológií zariadenia na energetické využitie odpadu, vozového parku a nákupu nových kontajnerov 50,8 milióna eur. Pravdepodobne sa jej tak podarí splniť verejný prísľub o preinvestovaní viac ako 51 miliónov eur do roku 2021, ktorý v roku 2015 dala Mestskému zastupiteľstvu v Košiciach. Vyplýva to z informácií, ktoré spoločnosť zverejnila uplynulý týždeň.
Polovicu investovaných finančných prostriedkov spoločnosť použila na rekonštrukciu kotla a modernizáciu zariadení na čistenie spalín. „Spoločnosť Kosit investovala v rokoch 2016 – 2019 do modernizácie technológií celkovo 22.667.860 eur. V rovnakom období obnovila a modernizovala vozový park za 11.434.611 eur. Investície do nákupu nových kontajnerov dosiahli v spomenutom období výšku 1.695.690 eur. Ostatné investície smerovali do modernizácie softvéru, technického vybavenia, pozemkov a stavieb vrátane kontajnerových stojísk a zberných dvorov,“ konkretizuje spoločnosť smer toku investovaných financií s tým, že takmer všetky prostriedky pochádzajú z bankových úverov alebo z vlastných zdrojov.
[ad][/ad]„Do budúcnosti sa chceme investíciami zamerať na ďalšiu modernizáciu kontajnerových stojísk, kde máme vypracovaný plán, ako vytvoriť z Košíc moderné mesto inštaláciou polopodzemných kontajnerov,“ uviedol na margo budúcich investícií spoločnosti jej generálny riaditeľ Marián Christenko.
V roku 2018 spoločnosť nakladala s odpadom v celkovom objeme 217-tisíc ton, z čoho viac ako polovica, 125-tisíc ton, putovala na jeho energetické zhodnotenie. V tomto roku Kosit predpokladá objem manipulovaného odpadu na úrovni viac ako 273-tisíc ton, pričom komunálny odpad z mesta Košice má predstavovať 62.000 ton. Zariadenie na energetické využitie odpadu, v ktorom končí vyzbieraný komunálny odpad, vlani pre Košičanov vyprodukovalo 43.587 megawatthodín elektrickej energie a 29.835 megawatthodín tepla.
Odporúčané články
Cestujúci na východnom Slovensku by mali počítať s obmedzeniami v železničnej osobnej doprave medzi Prešovom a Kysakom aj medzi Košicami a Moldavou nad Bodvou. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) z dôvodov výlukových prác na infraštruktúre zabezpečila za dotknuté vlaky náhradnú autobusovú dopravu. Na úseku pri Košiciach nejdu ani rýchliky jazdiace z Košíc do Zvolena a opačne, čiastočne medzi Košicami a Novými Zámkami.
Do začiatku svetového šampionátu v Prahe a Ostrave zostáva 17 dní a reprezentácia vystužuje svoj výber. Generálny manažér Slovenského zväzu ľadového hokeja Miroslav Šatan potvrdil príchod piatich výrazných posíl.
Počas nasledujúceho víkendu dôjde k zmene času zo zimného na letný. Hlavným cieľom zavedenia stredoeurópskeho letného času bolo šetrenie energie a lepšie využívanie prirodzeného denného svetla.