Facebook pridá nové piktogramy a bude upozorňovať na dezinformácie o koronavíruse
Sociálna sieť Facebook od budúceho týždňa umožní svojim užívateľom odoslať symbolické objatie v podobe nového emodži.
Vytvorenie symbolu vyplynulo z aktuálnej situácie, keď sú ľudia následkom pandémie COVID-19 nútení zotrvávať v domácej izolácii.
Emodži s prezývkou Hug (objatie) má podobu známej okrúhlej žltej tváre, ktorá rukami nežne objíma červené srdce, informovala v piatok tlačová agentúra AFP.
Facebook zároveň pridá ďalšiu možnosť reakcie na zdieľané príspevky a komentáre – pôjde o ikonku Care (Starám sa). Tá doplní existujúce piktogramy Páči sa mi to, Super, Haha, Žasnem, Je mi to ľúto a Štve ma to.
Špeciálne emodži
Komunikačná aplikácia Messenger dostane aj špeciálne emodži s grafikou bijúceho srdca viacerých odtieňov modrej a červenej farby.
„Novými ikonkami budú môcť ľudia jeden druhému lepšie vyjadriť svoju podporu v týchto nebývalých časoch,“ uviedol hovorca Facebooku.
Používanie tejto sociálnej siete, ktorú tvoria viac než dve miliardy ľudí na celom svete, sa výrazne zvýšilo so zavedením karanténnych opatrení súvisiacich s pandémiou.
[ad][/ad]Nepravdivé správy o koronavíruse
Facebook tiež začne upozorňovať používateľov, ktorí zdieľali a komentovali príspevky s dezinformáciami o koronavíruse alebo na ne reagovali. Používateľov, ktorí s takýmito príspevkami prídu do kontaktu, Facebook odkáže na overené informácie o víruse od Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO). Mechanizmus by mal fungovať v najbližších týždňoch.
Týkať sa bude iba tých príspevkov, ktoré moderátori uznajú za dezinformácie a vymažú.
Facebook a iné sociálne siete kritici obviňujú z nedostatočných krokov voči šíreniu dezinformácií o koronavíruse. Internetový gigant už zakázal reklamy na lieky či vakcíny na COVID-19. Stále totiž žiadne neexistujú. Spoločnosť takisto sľúbila upraviť algoritmy tak, aby sa k používateľom dostali najmä overené informácie od zdravotníckych organizácií.
Neoverené liečebné metódy a produkty
Na sociálnej sieti sa však aj naďalej objavujú fotografie či príspevky propagujúce neoverené liečebné metódy a produkty. Príspevok o oxide chloričitom, ktorý údajne ničí vírus SARS-CoV-2, videlo viac ako 200-tisíc používateľov. Organizácia Avaaz, ktorá sa venuje nepravdivým informáciám na Facebooku, uviedla, že okolo 100 nepravdivých príspevkov o koronavíruse videli milióny používateľov aj po tom, ako ich sociálna sieť označila za dezinformácie. Avaaz uvádza, že algoritmy Facebooku nestíhajú dezinformácie o koronavíruse zaznamenávať.
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Pivovarský guláš patrí medzi najobľúbenejšie jedlá, ktoré spájajú silnú chuť hovädzieho mäsa, karamelizovanej cibule a výrazného vývaru. Vďaka pivu získava jemnú horkasto-sladkú arómu a plnšiu chuť, ktorá sa počas pomalého dusenia dokonale prepojí.
Pýtali sme sa Košičanov, ako si predstavujú svoju štedrovečernú večeru. Dali sme im na výber medzi rezňom a rybou. Väčšina sa prikláňala k rezňu a jeden manželský pár bude mať na stole dokonca hneď všetko, aj vyprážané rezne aj rybu, aby si každý prišiel na svoje. Ako je to u vás doma?


