Váš osobný údaj (e-mail) bude spracovaný podľa zásad ochrany osobných údajov, ktoré vychádzajú zo slovenskej a európskej legislatívy. Stlačením tlačidla dávate súhlas so spracovaním pre zasielanie našich e-mailových noviniek (nové články, reklamné správy) po dobu max. 5 rokov. Svoj súhlas môžete kedykoľvek zrušiť cez tlačidlo “odhlásiť sa z newslettra” v každom e-maile.
Frekventovaná alej, cez ktorú denne prechádzajú tisícky ľudí zo železničnej či autobusovej stanice priamo do centra mesta, kedysi dýchala inou atmosférou.
Frekventovaná alej, cez ktorú denne prechádzajú tisícky ľudí zo železničnej či autobusovej stanice priamo do centra mesta, kedysi dýchala inou atmosférou. Pred sto rokmi, keď boli Košice „Východoslovenskou republikou“, sa po nej najmä v nedeľu prechádzali vyobliekaní Košičania, na bezpečnosť promenády dohliadali vtedajší policajti, popri Jakabovom paláci prechádzali ľudia po starom železnom moste, popod ktorý tieklo rameno Hornádu – Mlynský náhon, a kŕmili ryby. Nahliadnime do minulosti tejto časti Mestského parku.
Písal sa rok 1918 keď boli Košice súčasťou Maďarska. Mestský park niesol meno azda najdôležitejšej osobnosti Uhorska- grófa Széchenyiho.
Pôvodná konštrukcia mosta, ktorý vznikol v roku 1831 ako spojnica vtedajších lúk a mesta, bola drevená. Neskôr ju nahradilo železo, dnes je „Most lásky“ z betónu.
Okolie Mestského parku ponúkalo Košičanom bohaté rekreačné využitie. Pri Jakabovom paláci stálo mólo odkiaľ sa chodilo člnkovať po Mlynskom náhone.
Dnes populárne retro bicykle boli v roku 1935 bežným dopravným pros triedkom. Takto vyzerala cyklojazda pri Jakabovom paláci.
Začiatok promenády smerom z Mlynskej ulice tvoril Jakabov palác, na opačnom konci približne od roku 1860 železničná stanica. Takýto vizuál mala za čias socializmu.
Presne 27. septembra 1940 si Košičania mohli vychutnávať babie leto napríklad aj v takomto peknom prostredí pozdĺž pasáže.