16.09.19

Slováci najviac dôverujú automobilkám

ilustračná foto: TASR

Slováci považujú za najdôveryhodnejšie inštitúcie a odvetvia výrobcov automobilov, ale výraznú dôveru si držia aj učitelia a doktori. Banky skončili na štvrtom mieste. Najmenej veria Slováci politickým stranám a vláde.

Vyplýva to z prieskumu, ktorý pre skupinu Erste uskutočnila firma IMAS International na vzorke 600 respondentov.

Automobilky dosiahli v indexe dôveryhodnosti úroveň 72 %, doktori a učitelia zhodne 68 % a banky 67 %. Učitelia a doktori si udržiavajú stabilnú dôveru ľudí. Napriek ich spoločenskej hodnote nemajú dostatočné finančné ohodnotenie v porovnaní so zahraničím. Finančná situácia sa za ostatné obdobie učiteľom zlepšuje, napriek tomu sú ich platy tretie najnižšie v rámci krajín OECD. Za nimi skončili Maďari a Lotyši. Podľa Lenky Buchlákovej, analytičky Slovenskej sporiteľne, medzi dôležité aspekty, ktoré zvyšujú dôveryhodnosť ľudí v banky, patria kvalita služieb, prístup k riešeniu problémov klientov i priama a efektívna komunikácia. Za bankami skončili v dôveryhodnosti energetické a letecké spoločnosti, armáda a neziskové organizácie.

reklamná správa

Najpestrejšia jesenná ponuka v Moris Slovakia!

Využite limitovanú ponuku skladových modelov Audi s bonusom až do 38%.

Zistite viac
 

Na opačnom konci...

Na opačnom konci rebríčka sa umiestnili politické strany, ktoré v indexe dôveryhodnosti dosiahli 28 %, pričom 0 znamená najmenej dôveryhodný a 100 najdôveryhodnejší. Vláda dosiahla v prieskume medzi Slovákmi ešte začiatkom minulého roka index na úrovni 30 %, v tomto roku jej dôveryhodnosť klesla o 2 percentuálne body.

„Prieskum takisto ukázal, že Slováci málo dôverujú médiám, teda televízii, rádiám či tlači, čo súvisí s celkovou atmosférou v spoločnosti, v ktorej sa do popredia dostávajú dezinformácie a falošné správy z alternatívnych zdrojov. Tie podkopávajú dôveryhodnosť tradičných médií. Index dôveryhodnosti v tomto prípade dosiahol 47 %. Napríklad verejná správa preskočila médiá v dôveryhodnosti o 3 percentá,“ doplnila analytička.

reklamná správa

Čítajte viac: prieskum slovensko

Newsletter

Prihláste sa na odber newslettra a odoberajte novinky z KOŠICE:DNES

Váš osobný údaj (e-mail) bude spracovaný podľa zásad ochrany osobných údajov, ktoré vychádzajú zo slovenskej a európskej legislativy. Stlačením tlačidla dávate súhlas so spracovaním pre zasielanie našich e-mailových noviniek (nové články, reklamné správy) po dobu max. 5 rokov. Svoj súhlas môžete kedykoľvek zrušiť cez tlačítko "odhlásiť sa z newslettra" v každom e-maile.

Diskusia

Používaním stránok KOŠICE:DNES.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.Viac info

súhlasím