To najkrajšie z Ťahanoviec
Ďalšou mestskou časťou v našej sérii – “To najkrajšie z (názov mestskej časti)” je mestská časť, ktorá je súčasťou okresu Košice I. Je ňou MČ Ťahanovce.
Mestská časť Ťahanovce si až dodnes zachovala vidiecky charakter. Prvá zmienka pochádza z roku 1264. Samostatnou obcou boli Ťahanovce až do roku 1969. Dominantou tejto MČ je Kostol sv. Anny. Postavený bol v neskoroklasicistickom slohu v roku 1850. Budova fary už stála pred tým, ako postavili kostol. Pochádza z roku 1795 a postavená bola v klasicistickom slohu.
V tejto mestskej časti sa zachovalo aj mnoho sedliackych domov. Tie pochádzajú zo začiatku 20. storočia. Z roku 1913 sa zachovala aj kaplnka sv. Jána Nepomuckého.
Planíkové pleso a Ťahanovský les
Košice sú jediným mestom na Slovensku, v ktorom sa nachádza pleso a jeho názov je Planíkové pleso. Toto pleso je zložené z troch jazierok. Pleso je schované v lese, ale cesta k nemu je jednoduchá.
K plesu sa dá dostať aj zo Sídliska Ťahanovce. Táto trasa je nenáročná a dlhá 1 km. Prechádzka k plesu je ako stvorená najmä pre tých, ktorí majú radi prírodu a prechádzky na čerstvom vzduchu.
Pre náročnejších turistov vedú k Planíckemu plesu dve trasy. Jedna s dĺžkou 6,3 km s dĺžkou trvania 1 hodiny a 52 minút vedie z Družstevnej pri Hornáde. Najdlhšia trasa, ktorá ma 7,2 km (2 hodiny a 2 minúty), vedie zo sídliska Dargovských Hrdinov.

Ťahanovský les je ďalším ideálnym miestom pre tých, ktorí majú radi prechádzky v prírode a na čerstvom vzduchu. V tejto lokalite sa nachádzajú aj stoly a altánky. Týmto lesom prechádza aj cykloturisická modrá trasa, ktorá končí v MČ Krásna.

Technické pamiatky
V Ťahanovciach sa nachádzajú tri technické pamiatky. Prvou je Starý Ťahanovský tunel. Tunel postavili v roku 1870. Je dlhý 277 metrov. Razili ho rakúskou tunelovou sústavou. Ustupujúce nemecké jednotky tento tunel zničili koncom druhej svetovej vojny. Tunel začali v marci 1945 opravovať, avšak následkom porušenia zemnej štruktúry horniny v uvoľňovaní tunela nebolo možné pokračovať.

Druhou technickou pamiatkou je Nový Ťahanovský tunel dlhý 320 metrov. Razenie tunela sa začalo v roku 1951 a elektrifikácia prác začala v roku 1952. Tento tunel bol prvým tunelom v republike, ktorý sa staval novým spôsobom, ktorý spočíval v prevedení izolácie a obmurovky na líci rubového muriva. Definitívne bol dokončený v roku 1954.

Poslednou technickou pamiatkou v Ťahanovciach je Ťahanovský most postavený v roku 1932. Postavený je na troch pilieroch. Ide o železobetónový a trojpoľový most. Dĺžka tohto mostu je 71 metrov a medzi zábradlím je široký 6,5 metra. V rámci Košíc je tento most, v smere toku rieky Hornád, prvý. V lete v roku 2006 bol tento most kompletne rekonštruovaný. Počas rekonštrukcie sa vymenilo zábradlie. Kocky na tomto moste nahradil asfalt.
Zdroj: (tahanovce.eu, keturist.sk, Zuzana Lajčiaková)
Odporúčané články
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.
Medzi Bratislavou a Košicami spustili nové letecké spojenie. Prvý let smeroval z hlavného mesta do metropoly východu, následne lietadlo s cestujúcimi z Košíc smerovalo do Bratislavy. Odštartovala tak vnútroštátna linka, ktorá prepojí dve najväčšie mestá na Slovensku. Linka bude lietať deväťkrát týždenne, cestujúcich odvezie moderný Airbus A321. Jeho kapacita je 239 sedadiel. Obsadenosť prvého letu z Košíc dosiahla 97 percent, letieť sa ním chystalo 233 cestujúcich.
Oznámil to na dnešnej tlačovej besede. Lörinc je v súčasnosti starostom mestskej časti Sídlisko KVP, rovnako je aj poslancom mestského zastupiteľstva v Košiciach a zastupiteľstva Košického samosprávneho kraja (KSK). Donedávna pôsobil aj na poste vicežupana KSK, tejto funkcie sa ale vzdal začiatkom novembra.

