DPMK chce kúpiť nové autobusy
Elektrobusy a zároveň aj dieselové nízkopodlažné kĺbové autobusy plánuje kúpiť Dopravný podnik mesta Košice. Sumu stanovil na sedem miliónov eur, pričom sa chce zapojiť do výzvy, pri ktorej by samospráva musela zaplatiť iba 5 percent, čo predstavuje 350-tisíc eur. Rozhodnú o tom mestskí poslanci v pondelok 19. júna.
Dopravný podnik sa chce o financie uchádzať na Ministerstve pôdohospodárstva a rozvoja vidieka, ktoré pripravuje výzvu na predkladanie žiadostí o nenávratný finančný príspevok. Cieľom má byť zvýšenie atraktivity a konkurencieschopnosti verejnej osobnej dopravy.
Obmena vozového parku
Spoločnosť má záujem zapojiť sa do pripravovanej výzvy nákupom dvoch typov autobusov, a to 11 metrov dlhých elektrobusov a dieselových nízkopodlažných kĺbových autobusov s dĺžkou minimálne 18 metrov a s motorom s emisným štandardom EURO 6.
„Z hľadiska zvyšovania kvality a spoľahlivosti poskytovaných služieb je nutné pravidelne obmieňať vozový park autobusovej dopravy. K 31. decembru 2016 spoločnosť prevádzkuje 218 kusov autobusov s priemerným vekom 5,51 roka.
Niektoré vyradia
„V súvislosti s nákupom nových autobusov spoločnosť plánuje vyradiť primeraný počet autobusov obstaraných v rokoch 2003 až 2007,“ uvádza sa v stanovisku Dopravného podniku, ktoré predkladá na mestské zastupiteľstvo. V súčasnosti prevádzkuje päťdesiat autobusov starších ako desať rokov. „Za hranicu životnosti vozidla v mestskej hromadnej doprave sa štandardne považuje vek desať rokov,“ zdôvodňuje potrebu obnovy Dopravný podnik.
Požadujú klimatizáciu
Spoločnosť má záujem o autobusy na konvenčný pohon, teda diesel, aj na pohon elektrickou energiou, čiže elektrobusy. V tomto prípade má aj opciu na 21 kusov. Autobusy musia byť nízkopodlažné, plne klimatizované a zodpovedajúce vysokým nárokom kladeným v súčasnosti na verejnú mestskú dopravu.
„Očakávame pozitívne aspekty ako je zníženie emisií látok poškodzujúcich životné prostredie, tiež zníženie emisií hluku, finančnú efektivitu – nižšie náklady na opravy a údržby nových vozidiel, zníženie celkového veku prevádzkovaných autobusov a zvýšenie komfortu prepravy cestujúcich,“ upresňuje požiadavku DPMK.
foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Prezident Pellegrini rozhodnutím nevyhlásiť referendum konal v rámci ústavou zverenej právomoci. Informovali o tom z Kancelárie prezidenta (KP) SR. O vyhlásenie referenda o zrušení sankcií proti Rusku hlavu štátu v petícii žiadali zástupcovia Slovenského hnutia obrody (SHO).
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Skauti a skautky, ktorí ho každý rok prinášajú na Slovensko, ho v stredu 17. decembra priniesli na košický magistrát.