Železničná spoločnosť Slovensko upravila nový grafikon aj po rokovaniach so samosprávami
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., (ZSSK) spracovala a zverejnila konečný návrh cestovného poriadku vlakovej osobnej dopravy 2022/2023 na základe predbežnej objednávky výkonov pre budúci rok od Ministerstva dopravy a výstavby SR (MDV). Nový grafikon, ktorý začne platiť od 11. decembra, tiež upravila podľa prerokovania návrhov so samosprávami, tie mali k jeho pôvodnej podobe množstvo pripomienok a výhrad.
„Prezentuje zmeny dopravnej obsluhy vyplývajúce zo schváleného Plánu dopravnej obslužnosti SR, ktoré smerujú k systémovému rozvoju verejnej železničnej dopravnej obsluhy na všetkých traťových úsekoch a k trvalo udržateľnému rozvoju a harmonizácii verejnej osobnej dopravy na Slovensku pri rešpektovaní technologických aj finančných dispozícií,” uviedla na portáli o konečnom návrhu vlakového grafikonu ZSSK.
Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina) v súvislosti s pripomienkami a požiadavkami samospráv označil za nešťastné, že príprava nového grafikonu na železniciach sa stala témou pred blížiacimi sa miestnymi a krajskými samosprávnymi voľbami. „Chápem to a vnímam, je to prirodzenou úlohou predsedov samosprávnych krajov, aby bojovali za svoj región,” povedal na sociálnej sieti šéf rezortu dopravy. O novom grafikone rokoval so zástupcami samospráv, napríklad s predsedami Trenčianskeho, Trnavského či Bratislavského kraja.
„Nový grafikon vychádza z Plánu dopravnej obslužnosti. Ten hovorí o tom, že diaľková doprava má voziť diaľkovo a regionálna doprava má voziť regionálne,” priblížil Doležal. Zároveň tam, kde to nedáva zmysel, napríklad pre nízky počet cestujúcich, vlak premávať nebude a bude tam musieť jazdiť autobus. Ďalším princípom je taktová doprava, teda v pravidelných intervaloch. Cieľom Plánu dopravnej obslužnosti je zintenzívniť a viac zefektívniť obehy vlakových súprav. „V regionálnej doprave chceme voziť častejšie a diaľková doprava, aby dávala zmysel, musí stáť v menej staniciach, aby sa skrátila doprava medzi Bratislavou a Košicami,” poznamenal minister.
Novinkou vo vlakovom grafikone je aj to, že zohľadňuje dopravné obmedzenia na železniciach pre rekonštrukciu tratí a súvisiace výluky. „V minulosti nikdy v grafikone neboli výluky započítané a aj preto vlaky meškali, ale to bolo ako keby sme to ignorovali. Vedeli sme, že je výluka v Žiline, lebo železničný uzol Žilina sa teraz rekonštruuje, ale do grafikonu sme túto výluku nepremietli,” upozornil Doležal s tým, že v novom grafikone budú už zarátané aj plánované odstávky alebo výluky niektorých tratí.
Pripustil, že všetko môže byť nakoniec úplne inak, v závislosti od konečnej podoby štátneho rozpočtu na budúci rok a či bude možné nový grafikon finančne naplniť. „Stojíme si za novým grafikonom, za Plánom dopravnej obslužnosti a budeme rokovať aj o rozpočtovom naplnení tohto grafikonu,” dodal Doležal.
Zdroj: (SITA, be;it)
Odporúčané články
V piatkovom (3. 5.) stretnutí 8. kola nadstavbovej časti v skupine o udržanie sa v Niké lige v Banskej Bystrici prehrali futbalisti FC Košice 1:2. V súboji o záchranu sa potrebujú spoliehať na rovnaké zaváhanie Michaloviec.
Jedným z hlavných prekvapení prezidentských volieb je vysoká volebná účasť, myslí si politológ Jakub Bardovič z Fakulty sociálnych vied Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Ako ďalej uviedol, práve tá v podstate určovala celkové volebné výsledky. Aká bola v Košickom kraji?
Zamestnávatelia a študenti sa na pôde Univerzity Pavla Jozefa Šafárika (UPJŠ) v Košiciach stretnú počas Dňa kariéry. Ôsmy ročník podujatia sa uskutoční v stredu 10. apríla, jeho hlavnou témou bude Kariéra na Slovensku. Ako ďalej informovala hovorkyňa UPJŠ Laura Hoľanová, Deň kariéry sa začne o 9:30 v areáli Filozofickej fakulty UPJŠ, v budove Sokrates.