Poslanci za SaS navrhujú umožniť vznik tzv. oranžových obálok v súkromnom sektore
Od júna budúceho roka by tzv. oranžové obálky mohli vzniknúť v súkromnom sektore. Ak sa sporiteľ v druhom pilieri rozhodne, že chce, aby údaje o jeho dôchodkovom sporení boli zdieľané s treťou stranou, napríklad bankou, dôchodková správcovská spoločnosť by bola povinná tieto údaje poskytnúť. Vyplýva to z návrhu novely zákona o starobnom dôchodkovom sporení, ktorý do parlamentu predložili poslanci z klubu SaS Peter Cmorej, Tomáš Lehotský a Marián Viskupič.
„Navrhnutá právna úprava umožní, aby v súkromnom sektore vznikali konkurenčné riešenia, ktoré budú súťažiť zrozumiteľnosťou, komplexnosťou a robustnosťou predikcií budúceho dôchodku pre záujemcov o takúto službu,” uviedli k návrhu liberálni poslanci. Takýto krok môže podľa nich významne pomôcť plánovanej štátnej „oranžovej obálke“, najmä v spôsobe prezentovania zrozumiteľných predikcií budúceho očakávaného dôchodku, ktoré bude vylepšované v súťaži rôznych poskytovateľov. Podľa poslancov za SaS je taktiež možné, že štát v konečnom dôsledku ušetrí nemalé finančné prostriedky na vývoj vlastného riešenia, ak by „oranžovú obálku“ poskytoval vysúťažený súkromný dodávateľ.
Pri poskytovaní „oranžovej obálky“ súkromným sektorom sa podľa poslancov za SaS eliminuje riziko konfliktu záujmov, ktorý má Sociálna poisťovňa, ako poskytovať „štátneho“ dôchodku a zároveň poskytovateľ súhrnných informácií o očakávanom vývoji dôchodku z jednotlivých pilierov.
Zdroj: (SITA, qq, su)
Odporúčané články
Vláda Slovenskej republiky schválila s pripomienkou v stredu návrh na zmenu a doplnenie nariadenia č. 353/2025 Z. z., ktoré vykonáva zákon o adresnej energopomoci. Cieľom je aktualizovať spôsob výpočtu hodnoty energopoukážky, ktorý zodpovedá skutočným cenám a objemom tepla.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Už v nasledujúcej letnej sezóne by sa návštevníci Národného olympijského centra plaveckých športov (NOCKE) mohli spúšťať z jeho novej tobagánovej veže. Pre svoje letné osvieženie budú mať na výber 55-metrový turbo alebo pomalší 90-metrový klasický tobogán.