Aj takto sa dá ušetriť za údržbu vášho auta
Do auta je potrebné investovať nielen pri kúpe, ale aj pravidelne počas jeho používania. Poistenie, palivo, diaľničná známka a ďalšie veci, tým sa nevyhnete na pravidelnej báze. A čím je auto staršie, tým je väčšia šanca, že bude vyžadovať relatívne pravidelné investície kvôli servisným úkonom pri rôznych problémoch.

Problémy riešte hneď a využite možnosti, ktoré ponúka internet
Jedno zo základných pravidiel, ktoré je potrebné dodržiavať, ak nechcete, aby sa vám údržba automobilu zbytočne predražovala, je problémy riešiť čo najskôr, kým sú ešte malé, napríklad treba vymeniť len niektoré ploché tesnenia a nečakajte, pokiaľ sa problém nestane vážnejším. Potom často treba toho meniť viac, oprava je zložitejšia a čo je hlavné, za servis zaplatíte oveľa viac.
Taktiež môžete ušetriť tým, že si pred kúpou nejakých náhradných dielov porovnáte ceny na internete. Veď v súčastnosti si môžete objednať autosúčiastky z Košíc a mať ich kľudne na druhý deň aj v Bratislave. Bola by škoda takéto možnosti pri nakupovaní nevyužívať.
Kto nezanedbáva regeneráciu DPF, nemusí často platiť za čistenie v servise
Teraz sa ešte povenujeme modernejším dieselovým autám, ktorých súčasťou je aj filter pevných častíc. Ako už jeho názov napovedá, zachytáva škodlivé pevné častice vo výfukových plynoch. A ako logika fungovania filtrov napovedá, časom sa zanesie.
Aby však nebolo nutné každú chvíľu navštevovať servis a meniť filter pevných častíc, automobily s týmto filtrom taktiež disponujú funkciou jeho regenerácie. Ak s filtrom pevných častíc nemáte ešte skúsenosť, možno sa pýtate ako spustiť regeneráciu DPF?
Stačí počkať na to, keď vás na potrebu regenerácie DPF vyzve riadiaca jednotka a následne absolvovať zhruba 15 minútovú jazdu v stredných otáčkach. Riadiaca jednotka upraví chod motora tak, aby sa zvýšila teplota výfukových plynov a zachytené častice sa vypália. Ak túto regeneráciu nebudete zanedbávať, nemusíte platiť servis.
(Reklamná správa)
Odporúčané články

Katedra psychológie Filozofickej fakulty Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach hľadá dobrovoľníčky a dobrovoľníkov, ktorí by sa zúčastnili na výskumných rozhovoroch na tému vyhorenia v práci v súvislosti s realizovaním pracovných cieľov.

Pôsobíte v cestovnom ruchu a chceli by ste získať nové inšpirácie a poznatky potrebné pre rozvoj podnikania? Radi by ste si vymenili cenné rady s odborníkmi z hotelierstva, gastronómie či turizmu a rozšírili svoje odborné znalosti? Konferencia Marketing a manažment v cestovnom ruchu ponúkne množstvo cenných informácií, hodnotné odborné prezentácie, panelovú diskusiu aj cenný networking. Uskutoční sa v Košiciach už 15. mája.