Vlakové expresy skrátia čas na trati Košice – Bratislava, vynechajú však niektoré stanice
Diaľkové „šesťstovkové” vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s., (ZSSK) na hlavnej domácej železničnej trase Bratislava – Žilina – Košice a opačne menia kategóriu z rýchlikov na expresy Tatran. Jazdný čas na trati Košice – Bratislava skrátia o 24 minút a medzi Žilinou a Bratislavou o 20 minút.

Ako vyplýva z nového cestovného poriadku na železniciach s platnosťou od nedele 11. decembra, vlaky Ex 6xx budú z Bratislavy po novom odchádzať v nepárnu hodinu a 27. minútu a prichádzať v párnu hodinu a 33. minútu, z Košíc majú odchod v nepárnu hodinu a 7. minútu a príchod v párnu hodinu a 53. minútu. Takt vlakov sa posúva zhruba o hodinu pre vytvorenie prípojov v Košiciach.
Ďalšou zmenou je zrušenie zastavovania týchto expresov v staniciach Leopoldov, Piešťany, Nové Mesto nad Váhom a Trenčianska Teplá. „Cestujúci z týchto staníc, ktorí cestujú z a do Košíc, využijú na cestovanie vlaky REX 17xx s prestupom v Trenčíne na a z vlakov Ex 6xx s prestupným časom 18 minút smerom do Košíc a 19 minút smerom z Košíc,” informovala ZSSK. Všetky vlaky Ex 6xx budú môcť ísť na rekonštruovaných úsekoch na západe Slovenska rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu.
Pre posun taktu vlakov Ex 6xx budú rozviazané prípoje v Bratislave na a z medzištátnych EC vlakov smer Praha a Budapešť, v Bratislave na a z rýchlikov (R) v smere Banská Bystrica, a v Púchove na a z vlakov EC smerom na Púchov. Z toho istého dôvodu vzniknú nové prípojné väzby v Košiciach na a z REX vlakov smer Humenné s prestupným časom 8 minút, v Košiciach na a z rýchlikov smer Zvolen s prestupným časom 29 minút od 6xx do Zvolena, resp. 23 minút zo Zvolena na Ex 6xx, v Žiline na a z rýchlikov a EC vlakov smer Ostrava/Praha s prestupným časom 9 minút z Košíc smer Česko a 8 minút opačne. „Vo Vrútkach ostávajú prípojné väzby zachované aj naďalej, kde budú mať cestujúci čas na prestup 6, resp. 5 minút od a na vlaky R smer Banská Bystrica a Zvolen,” uviedla ZSSK.
Nočné spojenie z a do Bratislavy hlavnej stanice zabezpečia vlaky R 614 (Humenné 21:51 – Bratislava hl. st. 5:33) a R 615 (Bratislava hl. st. 22:57 – Humenné 6:33) s možným prestupom v Bratislave na vlaky rjx 160/167 Bratislava – Zürich. V oboch rýchlikoch bude radený autovozeň Humenné – Bratislava hl. st. Nočné vlaky R 614 a 615 Zemplín budú aj naďalej povinne miestenkové v úseku Poprad-Tatry – Trenčín a budú zastavovať ako doteraz.
Naviac je pridaných osem „šesťstovkových” expresných vlakov. Ex 620 (Trenčín 5:24 – Bratislava 6:33) ide v pondelok až sobotu, Ex 621 (Bratislava 14:27 – Poprad-Tatry 18:30) jazdí v pondelok až štvrtok, v piatky pokračuje ako posilový vlak až do Humenného ako Ex 15621 Šarišan, Ex 622 (Martin 4:50 – Bratislava 7:33) premáva v pracovné dni, Ex 623 (Bratislava 16:27 – Vrútky 18:58) ide v pondelok až štvrtok, v piatky ako posilový vlak až do Košíc ako Ex 15623 Tatran, Ex 624 (Martin 5:49 – Bratislava 8:33) je vedený denne, Ex 626 (Poprad-Tatry 5:30 – Bratislava 9:33) je v prevádzke v pracovné dni, Ex 627 (Bratislava 20:27 – Vrútky 23:05) funguje denne a Ex 629 (Bratislava 21:27 – Trenčín 22:35) jazdí v pondelok až piatok a v nedeľu. Tieto vlaky majú zväčša obmedzenia, pričom niektoré nejdú vo vybraných dátumoch.
Zdroj: (SITA, be, mt)
Odporúčané články

Východoslovenská vodárenská spoločnosť (VVS) uzavrela dôležitý kontrakt so Slovenskou sporiteľňou (SLSP), ktorý zahŕňa financovanie v objeme 130 miliónov eur. Podľa dostupných informácií ide o najväčší úverový balík poskytnutý spoločnosti vo vodárenskom sektore tuzemskou bankou v posledných rokoch. SLSP sa tým stala hlavnou financujúcou bankou VVS, pričom schválenie úveru predchádzalo dôkladným analýzam stability a finančnej kondície spoločnosti, vrátane rizikových hodnotení a due diligence. Tento krok tak potvrdzuje dôveryhodnosť VVS na finančných trhoch a otvára možnosti pre efektívnejšie riadenie zdrojov v období rastúcich nárokov na sektor.

Ako píše DenníkN, VVS si uvedenými zdrojmi posilnila svoju finančnú stabilitu a zabezpečila zdroje pre rozvoj vodárenských aj non-core aktivít. Predmetné financovanie poskytne VVS najväčšia slovenská banka, Slovenská sporiteľňa, a.s. Tá sa tak stala hlavnou financujúcou bankou východoslovenských vodárov.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) ukončila práce na napájaní vetiev pri výstavbe obchvatu Košíc. Práce na napojení na už existujúce vetvy sa začali počas uplynulého víkendu, pričom bolo nevyhnutné úplne uzatvoriť pravý jazdný pás R4 pri križovatke Kechnec (smer Milhosť – Košice). V súčasnosti je už doprava v danom úseku bez obmedzení.