Železnice SR budú pokračovať v elektrifikácii trate Moldava nad Bodvou – Haniska
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú v tomto roku ukončiť modernizáciu traťového úseku Poprad – Lučivná aj výstavbu Terminálu integrovanej osobnej prepravy Trebišov. Pokračovať budú v modernizácii uzla Žilina, tratí Devínska Nová Ves – Kúty – štátna hranica SR/ČR a Čadca – hranica SR/ČR, ako aj v elektrifikácii trate Moldava nad Bodvou – Haniska.
Štátny operátor železničnej infraštruktúry považuje za prioritu v tomto roku tiež ukončenie verejných obstarávaní na elektrifikáciu trate Bánovce nad Ondavou – Humenné a modernizáciu úseku Poprad – Vydrník, ako aj využitie prostriedkov Európskej únie na projekty financované z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra v dobiehajúcom programovom období 2014 až 2020.
„Horizont najbližších rokov bude závisieť od disponibilných finančných zdrojov, Plánu obnovy a odolnosti aj nového programovacieho obdobia. Projekty sú pripravené. Samozrejme, budeme postupovať aj v zmysle schválenej priorizácie v železničnej infraštruktúre,“ uviedla pre agentúru SITA riaditeľka odboru komunikácie a marketingu ŽSR Ria Feik Achbergerová. Strategický dokument pripravilo Ministerstvo dopravy SR s Útvarom hodnoty za peniaze, budú sa ním riadiť pri príprave a realizácii infraštruktúrnych projektov, na ktoré by mali byť viazané finančné zdroje.
V procese projektovania je štúdia realizovateľnosti a implementácie pre projekt TTR (Inteligentný manažment kapacity), zameraný na harmonizáciu a zlepšenie systému cestovných poriadkov s cieľom zvýšiť konkurencieschopnosť železníc, ako aj doplnok k štúdii uzla Bratislava a štúdia realizovateľnosti vysokorýchlostnej trate prepojenia krajín V4. Železnice začali verejné obstarávanie aj na prípravu štúdie realizovateľnosti pre výstavbu nových tratí Lamač – Záhorská Bystrica – Stupava – Lozorno a Bratislava-Vajnory-Pezinok, pripravujú súťaže na štúdiu realizovateľnosti pre Železničnú stanicu Košice či pre dispečerizáciu trate Prešov – Strážske.
Zdroj: (SITA, be, su)
Odporúčané články
Košičania si pochutili na viac než 90-metrovom makovníku. Ide o pripomienku tradície, ktorú pred rokmi započal vtedajší primátor Rudolf Schuster (bývalý prezident SR). V roku 1996 nechal pripraviť 627 metrov dlhý makovník, pričom každý meter koláča symbolizoval jeden rok od času, kedy v roku 1369 udelil kráľ Ľudovít Veľký mestu Košice erbovú listinu.
Ak by sa voľby do Európskeho parlamentu konali v týchto dňoch, s jasným náskokom by ich vyhrala strana Progresívne Slovensko.
Začiatok mája prinesie do Košíc zmeny v MHD. Ako informuje Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) zmeny v cestovných poriadkoch sa dotknú viacerých nosných liniek.