Parkovanie na Sídlisku Ťahanovce sa jedným rozhodnutím zhoršilo
Iba prednedávnom boli umiestnené značky zákaz zastavenia na uliciach Helsinská a Viedenská na Sídlisku Ťahanovce v Košiciach. Áno, boli umiestnené v súlade so zákonom, pretože v neprehľadnej zákrute sa zastavovať nesmie.
Podľa informácií zo sídliska boli tieto značky osadené na základe sťažností jedného občana. Prečo však to doteraz nikomu neprekážalo, že sa na týchto miestach parkuje?

V súlade so zákonom
Osadením dopravných značiek prišli dve ulice na sídlisku minimálne o 20 miest na parkovanie. „Dopravné značenie na Helsinskej a Viedenskej ulici v Košiciach bolo riešené správcom komunikácie, ktorým je v tomto prípade Magistrát mesta Košice,“ uvádza v stanovisku Krajského riaditeľstva policajného zboru v Košiciach jeho hovorkyňa Lenka Ivanová.
Zároveň dodáva, že značky boli osadené na základe požiadaviek správcu komunikácie, ale i požiadaviek mestskej polície, krajského dopravného inšpektorátu, spoločnosti Kosit, ale aj požiadaviek obyvateľov. „V danom prípade ide o úsek cesty, kde začali vodiči parkovať kolmo alebo šikmo na os vozovky, čo výrazne znižovalo rozhľadové pomery na obojsmernej komunikácií.“
Dalo sa aj inak
Hovorkyňa v tejto súvislosti tiež uviedla, že podľa cestného zákona za organizáciu dopravy v meste zodpovedá mesto Košice a jeho mestská časť. Podobné stanovisko sme dostali aj od starostu mestskej časti Sídlisko Ťahanovce Cyrila Betuša.
Z redakcie KOŠICE:DNES sme sa išli pozrieť na spomínané ulice. Doobedu na mieste označenom zákazom stáli autá tak, akoby tam značky neboli. Viacerí obyvatelia ale konštatovali, že určite by lepším riešením bolo zjednosmernenie obidvoch ulíc alebo časové obmedzenie zákazu.
[ad][/ad]Chýba systémové riešenie
Osadzovaním zákazových značiek či stĺpikovaním, ako to je na Juhoslovanskej ulici, sa situácia s parkovaním čoraz viac zhoršuje. Starosta k tomu poznamenáva, že je to v dôsledku ničím neregulovanej možnosti obstarávania motorových vozidiel. „Je už úplne bežné, že v rodinách vlastnia obyvatelia v jednom byte aj 3 osobné vozidlá a trend neustále hrozivo narastá. Pričom všetci majitelia vozidiel chcú parkovať pod vlastnými obytnými domami hlavne zadarmo a je im úplne jedno kde, chodníky, zeleň, školské dvory.“
Takýto stav, podľa jeho názoru, žiadna mestská časť už nezvláda, pretože je bez príslušných kompetencií, finančných zdrojov a komplexného systémového riešenia v štáte a aj v našom meste. „Je už dlhodobo absolútna absencia záchytných strážených veľkokapacitných parkovísk, parkovacích domov a podobne,“ povedal starosta Cyril Betuš.
Čo bude ďalej?
Aj polície aj mestskej časti sme sa ešte pýtali, kde by odporúčali obyvateľom parkovať svoje motorové vozidlá, či sa nedal vzniknutý problém riešiť zjednosmernením či časovým obmedzením zákazu a či sa pripravuje nejaké dopravno-inžinierske riešenie parkovania na Sídlisku Ťahanovce. Odpovedí sme sa však zo žiadnej strany nedočkali. Polícia iba uviedla, že obyvatelia musia parkovať podľa platných zákonov.
Odporúčané články
Ustanovuje základný úväzok novej kategórie pedagogických zamestnancov – kandidátov. Cieľom schváleného návrhu je aj vymedziť, že základný úväzok riaditeľa „manažéra“ sa neustanovuje.
Vianočné trhy na Hlavnej ulici sú opäť tu a s nimi aj vôňa škorice, vína a pečených dobrôt. Kým atmosféra láka ľudí do ulíc, mnohých zaujíma predovšetkým to, ako sa tento rok zmenili ceny. Pozreli sme sa preto priamo do stánkov a pripravili aktuálny prehľad toho, v akých cenách sa pohybujú najobľúbenejšie vianočné pochúťky a nápoje.
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.