Aj po modernizácii sa k vlakom budeme terigať…
Rekonštrukcia železničnej stanice v Košiciach, ktorá sa začala pred tromi rokmi, nepočíta s obnovou schodísk k nástupiskám. Cestujúcim s ťažkými kuframi cestu k vlakom a od vlakov neuľahčia ani eskalátory, ani bežiaci pás.
Pre košice.dnes to potvrdila hovorkyňa Železníc SR (ŽSR) Martina Pavliková: „Projekt revitalizácie stanice v Košiciach neuvažuje s rekonštrukciou schodísk na nástupiská, revitalizácia končí hranou budovy smerom k nástupiskám.“
Na sťažený prístup k nástupištiam, ktorý vedie z haly stanice cez tunel iba schodmi, upozornili našu redakciu čitatelia. “V hlavnej hale bude všetko nablýskané a na peróny sa majú stareny terigať s kuframi hore schodmi?” napísal nám pán Martin. Nielen on očakával, že modernizácia stanice prinesie nielen krajší interiér a viac obchodov, ale zlepší aj prístup k vlakom.
Z odpovede ŽSR však nič také nevyplýva. Jedine odporúčajú využiť oficiálnu prístupovú cestu, určenú pre imobilných a telesne postihnutých spolucestujúcich. Vedie chodníkom popod výškovú budovu, smerom do tunela pri bývalom batožinovom tranzite až na úroveň 1. nástupiska. Úrovňovými prechodmi cez koľaje je potom možný prístup aj na 2. a 3. nástupisko.
Revitalizácia stanice ráta s tromi inštalovanými eskalátormi a jedným výťahom v priestore prijímacej haly. Po uvedení do prevádzky, ktorá sa predpokladá po kolaudácii stavby v roku 2015, zabezpečia bezproblémový prístup, ale opäť iba na 1. nástupisko.
Foto: Ivan Fleischer
Odporúčané články
Valné zhromaždenie dnes odsúhlasilo viacero zmien vo vedení Klubu akcionárov Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a.s., o.z. Novým predsedom správnej rady sa stal Stanislav Hreha. Novými členmi správnej rady sa stávajú Ľubomír Čigáš a Matej Smorada.
Už od pondelka 24. novembra prebiehajú v Abú Zabí majstrovstvá sveta v kickboxe dospelých pod hlavičkou známej organizácie WAKO. Za Slovensko bojovali aj dve ženy, jedna z nich je členkou našej redakcie.
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.