Aj po modernizácii sa k vlakom budeme terigať…
Rekonštrukcia železničnej stanice v Košiciach, ktorá sa začala pred tromi rokmi, nepočíta s obnovou schodísk k nástupiskám. Cestujúcim s ťažkými kuframi cestu k vlakom a od vlakov neuľahčia ani eskalátory, ani bežiaci pás.
Pre košice.dnes to potvrdila hovorkyňa Železníc SR (ŽSR) Martina Pavliková: „Projekt revitalizácie stanice v Košiciach neuvažuje s rekonštrukciou schodísk na nástupiská, revitalizácia končí hranou budovy smerom k nástupiskám.“
Na sťažený prístup k nástupištiam, ktorý vedie z haly stanice cez tunel iba schodmi, upozornili našu redakciu čitatelia. “V hlavnej hale bude všetko nablýskané a na peróny sa majú stareny terigať s kuframi hore schodmi?” napísal nám pán Martin. Nielen on očakával, že modernizácia stanice prinesie nielen krajší interiér a viac obchodov, ale zlepší aj prístup k vlakom.
Z odpovede ŽSR však nič také nevyplýva. Jedine odporúčajú využiť oficiálnu prístupovú cestu, určenú pre imobilných a telesne postihnutých spolucestujúcich. Vedie chodníkom popod výškovú budovu, smerom do tunela pri bývalom batožinovom tranzite až na úroveň 1. nástupiska. Úrovňovými prechodmi cez koľaje je potom možný prístup aj na 2. a 3. nástupisko.
Revitalizácia stanice ráta s tromi inštalovanými eskalátormi a jedným výťahom v priestore prijímacej haly. Po uvedení do prevádzky, ktorá sa predpokladá po kolaudácii stavby v roku 2015, zabezpečia bezproblémový prístup, ale opäť iba na 1. nástupisko.
Foto: Ivan Fleischer
Odporúčané články
Oddnes je časť parkovacích miest na Berlínskej ulici v košickej mestskej časti Sídlisko Ťahanovce spoplatnená. Ako informovala mestská časť na sociálnej sieti, k danému riešeniu dospeli po dlhoročných sporoch na základe dohody medzi mestskou časťou, mestom Košice a súkromným vlastníkom pozemkov, spoločnosťou MPV Družstvo.
Dôvera Slovákov v Európsku úniu mierne vzrástla a dosahuje 54 percent, čo je najvyššia úroveň za takmer 15 rokov. Vyplýva to z najnovšej jesennej edície národnej správy Eurobarometra za rok 2025. Za najväčšiu výzvu pre EÚ Slováci považujú ruskú agresiu na Ukrajine.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.