“Na adekvátne ohodnotenie nikdy nebolo dosť prostriedkov”
Podpredseda odborov v DPMK Vladislav Stankovič tvrdí, že príčiny nedostatku vodičov sú širšie. V prvom rade ide o dlhodobé zanedbanie výchovy nových vodičov.
„Kurz na vodičské oprávnenie je drahý a ak už do toho niekto investuje, hľadá si prácu s lukratívnejším príjmom. Podnik urobil kurz na získanie vodičského oprávnenia na autobusy, ale na pokrytie zvýšenej potreby práce pre výluky električkovej dopravy to je málo,“ tvrdí odborár.
Zdôrazňuje, že tento stav nie je záležitosťou súčasného vedenia mesta a podniku. Problém s nedostatkom vodičov bol vypuklý už v roku 2008. Počas krízy v roku 2009, keď veľa dopravných firiem vodičov prepúšťalo, ich DPMK prijímal. „Keďže však na adekvátne ohodnotenie nikdy nebolo dosť prostriedkov, situácia sa teraz vracia. Mesto dlhé roky poskytovalo podniku nízku dotáciu vzhľadom na potreby a výkon, ktoré musí urobiť,“ vysvetľuje V. Stankovič.
Podľa jeho slov napríklad česká Plzeň mala v roku 2015 necelých 170-tisíc obyvateľov a dotácia pre dopravný podnik bola v prepočte na eurá takmer 30 miliónov. Košice mali takmer 240-tisíc obyvateľov, ale dotácia na MHD bola 17,75 milióna eur.
„V poslednom období došlo k obnove vozového parku a začalo sa s rekonštrukciou električkových tratí, kde sa to dlhé roky zanedbávalo. Mesto postupne vyrovnáva aj dlh za predchádzajúce roky, na platoch zamestnancov sa to však prejavilo minimálne. Kedysi mali zamestnanecké výhody na dopravu v MHD. Dnes idú voziť cestujúcich a cestu do práce a z práce aby si platili sami. Takže, čomu sa čudujeme?“ pýta sa V. Stankovič.
(FER)
Odporúčané články

Výstavba rýchlostnej cesty R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, II. úsek, sa blíži k záveru. V posledných mesiacoch došlo k významnému pokroku, keď bola odovzdaná štvorica nových mostov ponad rýchlocestu a rozbehli sa práce signalizujúce blížiace sa dokončenie stavby.

V súvislosti s modernizáciou električkovej trate na sídlisku Nad jazerom a výlukou električkovej dopravy na celom úseku trate od Važeckej po križovatku VSS, došlo z nedele na pondelok na základe požiadavky Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) k zmene signálneho plánu na svetelne riadenej križovatke pod mostom VSS.

V Detskej fakultnej nemocnici v Košiciach (DFN) sa podarilo zavŕšiť významný projekt – vďaka verejnej zbierke a aktivitám neziskovej organizácie Malenka n.o. prešlo Oddelenie neonatologickej intenzívnej medicíny (ONIM) komplexnou rekonštrukciou priestorov určených pre hospitalizované matky.