“Na adekvátne ohodnotenie nikdy nebolo dosť prostriedkov”
Podpredseda odborov v DPMK Vladislav Stankovič tvrdí, že príčiny nedostatku vodičov sú širšie. V prvom rade ide o dlhodobé zanedbanie výchovy nových vodičov.
„Kurz na vodičské oprávnenie je drahý a ak už do toho niekto investuje, hľadá si prácu s lukratívnejším príjmom. Podnik urobil kurz na získanie vodičského oprávnenia na autobusy, ale na pokrytie zvýšenej potreby práce pre výluky električkovej dopravy to je málo,“ tvrdí odborár.
Zdôrazňuje, že tento stav nie je záležitosťou súčasného vedenia mesta a podniku. Problém s nedostatkom vodičov bol vypuklý už v roku 2008. Počas krízy v roku 2009, keď veľa dopravných firiem vodičov prepúšťalo, ich DPMK prijímal. „Keďže však na adekvátne ohodnotenie nikdy nebolo dosť prostriedkov, situácia sa teraz vracia. Mesto dlhé roky poskytovalo podniku nízku dotáciu vzhľadom na potreby a výkon, ktoré musí urobiť,“ vysvetľuje V. Stankovič.
Podľa jeho slov napríklad česká Plzeň mala v roku 2015 necelých 170-tisíc obyvateľov a dotácia pre dopravný podnik bola v prepočte na eurá takmer 30 miliónov. Košice mali takmer 240-tisíc obyvateľov, ale dotácia na MHD bola 17,75 milióna eur.
„V poslednom období došlo k obnove vozového parku a začalo sa s rekonštrukciou električkových tratí, kde sa to dlhé roky zanedbávalo. Mesto postupne vyrovnáva aj dlh za predchádzajúce roky, na platoch zamestnancov sa to však prejavilo minimálne. Kedysi mali zamestnanecké výhody na dopravu v MHD. Dnes idú voziť cestujúcich a cestu do práce a z práce aby si platili sami. Takže, čomu sa čudujeme?“ pýta sa V. Stankovič.
(FER)
Odporúčané články
Metropola východu od stredy premiérovo hostí účastníkov konferencie Šport a spoločnosť. Zástupcovia športovej sféry, štátnej správy, samospráv a ďalší hostia na nej diskutujú o víziách, podnetoch a budúcom smerovaní športu na Slovensku.
Ako sme nedávno informovali, v Mestskej časti Západ sa rozmohli prípady vykrádania áut. Počet vlámačiek stúpol až štvornásobne a šíria sa dohady, že by to mohli mať na svedomí organizované skupiny. Oslovili sme starostu MČ Západ Marcela Vrchotu s otázkami, kedy by mohli začať dohliadať na bezpečnosť v rizikových oblastiach žandári aj ako sa dá predchádzať ďalším podobným prípadom.
Redakcia KOŠICE: DNES pre vás pripravila veľké porovnanie alternatívnych spôsobov dopravy a cien spolujazdou, vlakom, autobusom, autom a lietadlom.


