Na železničných priecestiach netreba zbytočne riskovať, upozorňujú železnice
Na železničných priecestiach netreba zbytočne riskovať svoje ani cudzie životy. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) apelujú na všetkých účastníkov cestnej premávky, aby rešpektovali zásady správania sa na priecestiach.
Ako uviedol hovorca ŽSR Michal Lukáč, povinnosťou každého vodiča, chodca a cestujúceho je zachovávať opatrnosť, správať sa disciplinovane a ohľaduplne tak, aby neohrozil bezpečnosť seba, spolucestujúcich a plynulosť cestnej premávky.
Pripomenul tiež, že vodič nesmie vchádzať na priecestie, ak to signalizuje svetelné zariadenie, ak sa spúšťajú, sú spustené alebo sa dvíhajú závory. Rovnako je to aj v prípade, ak je vidieť alebo počuť prichádzajúci vlak.
[ad][/ad]
Povinnosti vodiča
V prípade, ak auto zastaví na železničnom priecestí, vodič je podľa Lukáčových slov povinný odstrániť ho z trate. Ak to z nejakých dôvodov urobiť nemôže, má povinnosť zabezpečiť, aby bol rušňovodič včas varovaný.
Ignorovať by šoféri nemali ani dopravné značky a dopravné zariadenia, mali by dodržiavať rýchlosť, zastaviť napríklad na značke „Stoj, daj prednosť v jazde!“ alebo na svetelný signál. Podotkol, že by mali zastať tak, aby mali dostatočný rozhľad na trať. Pripomenul aj obmedzenie rýchlosti pred priecestím a pri jeho prechádzaní.
„Vodiči neprechádzajú cez železničné priecestie v čase, keď je to zakázané, nepredbiehajú iné vozidlá, radia sa za sebou v poradí, v ktorom prišli, neotáčajú sa a necúvajú na železničnom priecestí a v jeho tesnej blízkosti. Vodič nesmie zastaviť a stáť na železničnom priecestí, v podjazde a v tuneli ani vo vzdialenosti kratšej ako 15 metrov pred nimi a 15 metrov za nimi,“ zdôraznil.
[ad2][/ad2]Pravidlá pre cestujúcich
V súvislosti s používaním diaľkových svetiel spomenul, že vodiči ich nesmú používať, ak by mohol byť osvetlený ďalší účastník premávky či rušňovodič, alebo ak je cesta dostatočne a súvisle osvetlená. Dodal, že pri zastavení pred priecestím sa nesmú použiť ani stretávacie svetlá, ak by mohli oslepiť vodiča idúceho v protismere.
Pravidlá však platia aj pre cestujúcich. Podľa slov hovorcu nesmú vstupovať na trať a sú povinní rešpektovať zákazy a príkazy na označených priestoroch, na výveskách a uposlúchnuť pokyny oprávnených zamestnancov železníc. Zdôraznil, že nesmú vystupovať a nastupovať do pohybujúceho sa vlaku.
[article slug=”podgurazeny-mladik-v-tahanovciach-skocil-pod-vlak-zazrakom-prezil”][/article](TASR, JH)
Odporúčané články
Mesto Košice pokračuje v projekte obnovy národnej kultúrnej pamiatky – súboru kalvárskych kaplniek v Košiciach aj s blízkym areálom. V uplynulých mesiacoch sa uskutočnili všetky prípravné práce týkajúce sa získania a realizácie viacerých odborných posudkov, sondáží a archeologického, reštaurátorskeho aj architektonicko-historického výskumu, ktoré boli podmienkou Krajského pamiatkového úradu (KPÚ) pre štartom ich komplexnej obnovy.
Oznámil to na dnešnej tlačovej besede. Lörinc je v súčasnosti starostom mestskej časti Sídlisko KVP, rovnako je aj poslancom mestského zastupiteľstva v Košiciach a zastupiteľstva Košického samosprávneho kraja (KSK). Donedávna pôsobil aj na poste vicežupana KSK, tejto funkcie sa ale vzdal začiatkom novembra.