Boj človeka proti absurdnosti byrokracie
Kinematografia britského režiséra Kena Loacha trvá nepretržite už pár dekád. V jeho snímkach dominujú sociálne témy. Hrdinami sa stávajú ľudia v neľahkých životných situáciách, súvisiacich s aktuálnou témou ekonomickej krízy. Ken Loach sa snaží zachytávať akútne sociálne problémy spoločnosti – strata zamestnania, život na okraji, prepúšťanie z práce. Na plátne veľmi rád zobrazuje hlavných protagonistov, a podotýkam, že zakaždým civilne hrajúcich, v rôznych nevľúdnych prostrediach.
Z podobného súdka je aj režisérov ostatný film Ja, Daniel Blake, ocenený na tohtoročnom festivale v Cannes Zlatou palmou. Hrdinom snímky je 59-ročný stolár Daniel Blake z Newcastle. Blake práve prekonal infarkt a takmer spadol z lešenia. Pre svoje zdravotné problémy je po prvýkrát odkázaný na pomoc a podporu štátneho aparátu. Do cesty mu však osud postaví slobodnú matku Katie s dvoma malými deťmi. Životy Katie a Daniela sa prepoja a spoločne sa začnú prebíjať spletitými „ulicami“ byrokracie.
Ken Loach vo filme opätovne potvrdzuje svoju povesť vynikajúceho režiséra, ktorý dokáže svojich hercov priviesť až k dokonalosti.
(BG)
Foto: archív aff
Odporúčané články
Mestská časť Košice-Staré Mesto oficiálne vyhlásila 5. ročník výtvarnej súťaže Cena Vojtecha Löfflera, ktorá sa tradične teší veľkej obľube medzi amatérskymi výtvarníkmi všetkých vekových skupín.
Ministerstvo kultúry pod vedením Martiny Šimkovičovej predstavilo projekt novej hudobnej úpravy slovenskej štátnej hymny, ktorá vznikla pod taktovkou známeho skladateľa, dirigenta a basgitaristu Oskara Rózsu. Hoci sa podstata hymny nemenila, upravený aranžmán a nová nahrávka budú stáť celkovo 46 500 eur.