Ako zapôsobiť na zákazníkov? Od základov po detaily
Každá firma, ktorá chce byť úspešná, sa musí snažiť vybudovať a udržať si dobré meno. Na zákazníkov (aj tých potenciálnych) tak musí pôsobiť čo najlepšie. Aké faktory však na to vplývajú? Je ich viac, vyberáme preto nasledujúcu trojicu.
Kvalita produktov alebo služieb
Samozrejme, najpriamejší spôsob, ako si u zákazníkov vybudovať dobré meno, je ponukou kvalitných produktov alebo služieb (v závislosti od oblasti podnikania). Každá firma by sa tak mala úprimne snažiť prinášať svojim zákazníkom len tú najvyššiu kvalitu.
A platí to aj v prípade, ak pri podnikaní s tovarom ide o produkty, ktoré priamo nevyrába, ale pochádzajú napr. z importu z Číny. V takomto prípade je totiž zásadný výber spoľahlivého dodávateľa.
Komplexné a overiteľné audity
Pri podnikaní je často oveľa ťažšie osloviť nových zákazníkov, ako si udržať tých vracajúcich sa. Stále viac zákazníkov vo verejnom a súkromnom sektore nepozerá len na referencie a pod., ale od firiem vyžaduje aj komplexné, overiteľné audity preukazujúce záväzok k udržateľnosti pri dodržiavaní najvyšších pracovných a ľudských práv a sociálnych štandardov.
Nezávislou, dôveryhodnou a kolaboratívnou platformou pre takéto hodnotenia je aj EcoVadis. Týka sa životného prostredia, pracovných a ľudských práv, etiky a tiež udržateľného zadávania verejných zákaziek.
Stav firemných priestorov
Na to, ako firma pôsobí na ľudí, majú vplyv aj rôzne detaily. A dokonca aj to, v akom stave má svoje priestory. Pravidelné upratovanie a údržba by tak mali byť samozrejmosťou a nielen v interiéri.
Obzvlášť v okolí dielní, či výrobných hál možno časom nájsť silné znečistenie, napr. aj na dlažobných kockách. Ak je veľké, nepôsobí to na zákazníkov príliš dobre, preto okrem interiéru netreba zanedbávať ani čistenie zámkovej dlažby a celkovo exteriéru firmy. Prvý dojem si totiž zákazníci utvárajú už pri príchode.
Odporúčané články
V domácnosti často riešime problémy, ktoré by vôbec nemuseli vzniknúť. Existujú totiž na ne jednoduché riešenia. Platí to aj o nasledujúcich príkladoch.
Nezisková organizácia Daniela J. Kratkeho (NODJK) včera, 24. novembra 2025, slávnostne podpísala Memorandum o spolupráci s Mestským futbalovým klubom Snina. Cieľom tejto spolupráce je systematická podpora športového a osobnostného rozvoja detí členov klubu s dôrazom na inkluzívne, férové a hodnotové prostredie, v ktorom majú všetky deti šancu rozvíjať svoj talent.
Východoslovenská vodárenská spoločnosť (VVS) a Kancelária vodárenského ombudsmana (KVO) dňa 10.11.2025 uzavreli memorandum o spolupráci pri projekte odkupu obecnej vodárenskej infraštruktúry a zavedenia Obecného vodárenského štandardu. Projekt reaguje na dlhodobú požiadavku samospráv, aby sa konečne nastavil jednotný štandard v správe vody na východnom Slovensku.

