Cestujúci sa sťažujú na čistotu v autobusoch a električkách
Držiaky pre cestujúcich (madlá) v električkách a autobusoch sú lepkavé, smrdia potom a sú jedným z najväčších nosičov baktérií v meste. Ako často sa čistia a čím, že ten stav pretrváva, aj keď už nie sú horúce dni? Ako často sa v prostriedkoch MHD utiera prach na okenných lištách? Kto upratuje a kto kontroluje upratovanie vozidiel určených pre MHD? Michaela Karaffová, hovorkyňa DPMK: „Tieto služby poskytuje spoločnosť AVANCE UM, s. r. o. V súlade so zmluvou čistenie spodných častí rámov okien a tiež utretie koženkových sedadiel cestujúcich a madiel čistými vlhkými utierkami patrí do denného čistenia vozidiel po skončení služby. Ukončenie prác nahlasuje kontaktnému zamestnancovi objednávateľa a po vzájomnom odsúhlasení výkonov zaznamenáva vykonané čistenie do súpisky záznamov o výkonoch, ktorá slúži ako podklad pre fakturáciu. Patrí to k základným povinnostiam poskytovateľa služby. Na druhej strane objednávateľ si vyhradil právo vykonávania náhodných kontrol poverenými zamestnancami. Okrem iného sa kontroluje rozsah a kvalita čistenia. Na čistenie električiek má zmluvu ABB Facility, s. r. o.. Čistenie madiel aj okenných rámov patrí tiež medzi denné čistenie.” Foto: Veronika Janušková