Petruško vidí zdržanie, fondy však prídu až o rok
K opakovanej súťaži na projekt ďalšej etapy modernizácie električkových tratí sa samo od seba vyjadrilo bývalé vedenia mesta.
Niekdajší námestník primátora Martin Petruško (Smer) zareagoval na sociálnej sieti. Podľa neho sa nepotvrdili dôvody, ktorými primátor Jaroslav Polaček (nezávislý) vysvetľoval zrušenie prvej súťaže, teda len dve predložené ponuky a zle nastavené podmienky.
„Na Slovensku je len zopár spoločností, ktoré vedia vzhľadom na ich špecifiká realizovať projekty električkových a koľajových tratí, takže, čudujme sa svete, za víťaza máme znova tú istú spoločnosť. Výsledkom celého tohto divadielka je stratený čas, ten istý víťaz a vysúťažená projektová dokumentácia nižšej úrovne, ako v prvej pánom primátorom zrušenej súťaži. V konečnom dôsledku to môže znamenať ešte jej predraženie,“ tvrdí Petruško.
[ad][/ad]Raši: Príklad nezodpovednej zmeny
Ďalej sa pýta, že ak sa zdržiava už príprava projektovej dokumentácie, kedy sa potom Košičania dočkajú aj samotnej zrekonštruovanej trate na Sídlisku Nad jazerom, na Alejovej ulici, či do Barce.
Rovnako to vidí aj bývalý primátor a súčasný podpredseda vlády Richard Raši (Smer).
„Primátor o viac ako rok zdržal obnovu električkovej trate na Sídlisko Nad jazerom. Zrušil súťaž na projektovú dokumentáciu a, čuduj sa svete, vysúťažil toho istého dodávateľa. Jasný príklad nezodpovednej zmeny,“ tvrdí na svojej facebookovej stránke. Súčasné vedenie mesta úvahy o zdržaní odmieta.
Odvoláva sa na to, že momentálne nie je známy ani len približný časový rámec, v ktorom roku by sa mohlo začať so samotnými rekonštrukčnými prácami na električkových tratiach.
V aktuálnom programovom období 2014-2020 pre eurofondy na integrovanú infraštruktúru sa s ďalšou etapou modernizácie električkových tratí vôbec nepočítalo.
Začiatok stavebných prác preto podľa magistrátu prichádza do úvahy najskôr až po roku 2021. Vtedy totiž začne nové programovacie obdobie trvajúce do roku 2027. Opakovaním súťaže mesto nestratilo čas, naopak vznikol priestor na kvalitnejšiu prípravu realizačnej fázy, tvrdí šéf magistrátu Marcel Čop.

Sedem samostatných úsekov
„Sme radi, že sa do novej súťaže prihlásilo viac uchádzačov ako do tej predchádzajúcej. Hlavný zámer pre jej vyhlásenie bol v tom, aby sa mohli rekonštrukcie zrealizovať aj po častiach a nie iba vcelku, ako to bolo predtým nastavené. Ak by sme zotrvali pri pôvodných podmienkach, je veľmi pravdepodobné, že by sa v Košiciach nerekonštruovali žiadne ďalšie električkové trate,“ hovorí Čop.
Podľa neho, ak bude v rokoch 2021-2027 vyhlásená výzva na čerpanie eurofondov, bude sa môcť samospráva uchádzať o financie na sedem samostatných úsekov.
[ad2][/ad2]Čítajte aj:
Odporúčané články
Koncom decembra sa presúva celé Slovensko zo západu na východ a naopak. Zaujímalo nás preto, čo je pre cestujúcich najlepším riešením, aby sa dostali pred a počas sviatkov za svojimi blízkmi. Prinášame informácie o tom, v ktorých vlakoch sa odporúča zakúpiť miestenku a kde je to povinné.
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.
S prvými zmenami počasia prichádza aj prezúvanie letných pneumatík na zimné. Vodiči všetkých vozidiel sú povinní prejsť na používanie zimných pneumatík za presne stanovených podmienok. Za nedodržanie tohto predpisu hrozí motoristom mastná pokuta.