Petruško vidí zdržanie, fondy však prídu až o rok
K opakovanej súťaži na projekt ďalšej etapy modernizácie električkových tratí sa samo od seba vyjadrilo bývalé vedenia mesta.
Niekdajší námestník primátora Martin Petruško (Smer) zareagoval na sociálnej sieti. Podľa neho sa nepotvrdili dôvody, ktorými primátor Jaroslav Polaček (nezávislý) vysvetľoval zrušenie prvej súťaže, teda len dve predložené ponuky a zle nastavené podmienky.
„Na Slovensku je len zopár spoločností, ktoré vedia vzhľadom na ich špecifiká realizovať projekty električkových a koľajových tratí, takže, čudujme sa svete, za víťaza máme znova tú istú spoločnosť. Výsledkom celého tohto divadielka je stratený čas, ten istý víťaz a vysúťažená projektová dokumentácia nižšej úrovne, ako v prvej pánom primátorom zrušenej súťaži. V konečnom dôsledku to môže znamenať ešte jej predraženie,“ tvrdí Petruško.
[ad][/ad]Raši: Príklad nezodpovednej zmeny
Ďalej sa pýta, že ak sa zdržiava už príprava projektovej dokumentácie, kedy sa potom Košičania dočkajú aj samotnej zrekonštruovanej trate na Sídlisku Nad jazerom, na Alejovej ulici, či do Barce.
Rovnako to vidí aj bývalý primátor a súčasný podpredseda vlády Richard Raši (Smer).
„Primátor o viac ako rok zdržal obnovu električkovej trate na Sídlisko Nad jazerom. Zrušil súťaž na projektovú dokumentáciu a, čuduj sa svete, vysúťažil toho istého dodávateľa. Jasný príklad nezodpovednej zmeny,“ tvrdí na svojej facebookovej stránke. Súčasné vedenie mesta úvahy o zdržaní odmieta.
Odvoláva sa na to, že momentálne nie je známy ani len približný časový rámec, v ktorom roku by sa mohlo začať so samotnými rekonštrukčnými prácami na električkových tratiach.
V aktuálnom programovom období 2014-2020 pre eurofondy na integrovanú infraštruktúru sa s ďalšou etapou modernizácie električkových tratí vôbec nepočítalo.
Začiatok stavebných prác preto podľa magistrátu prichádza do úvahy najskôr až po roku 2021. Vtedy totiž začne nové programovacie obdobie trvajúce do roku 2027. Opakovaním súťaže mesto nestratilo čas, naopak vznikol priestor na kvalitnejšiu prípravu realizačnej fázy, tvrdí šéf magistrátu Marcel Čop.
Sedem samostatných úsekov
„Sme radi, že sa do novej súťaže prihlásilo viac uchádzačov ako do tej predchádzajúcej. Hlavný zámer pre jej vyhlásenie bol v tom, aby sa mohli rekonštrukcie zrealizovať aj po častiach a nie iba vcelku, ako to bolo predtým nastavené. Ak by sme zotrvali pri pôvodných podmienkach, je veľmi pravdepodobné, že by sa v Košiciach nerekonštruovali žiadne ďalšie električkové trate,“ hovorí Čop.
Podľa neho, ak bude v rokoch 2021-2027 vyhlásená výzva na čerpanie eurofondov, bude sa môcť samospráva uchádzať o financie na sedem samostatných úsekov.
[ad2][/ad2]Čítajte aj:
Odporúčané články
Slovensko môže vďaka svojej geografickej blízkosti a historickým väzbám, zohrávať kľúčovú úlohu v podpore Ukrajiny na ceste k obnoveniu krajiny a integrácii do Európskej únie. Prvé zasadnutie platformy Partnerstvo pre Ukrajinu má otvoriť dvere širšej spolupráci medzi slovenskými a ukrajinskými organizáciami a posilniť koordináciu aktivít na úrovni štátnych aj súkromných inštitúcií.
Univerzitná nemocnica L. Pasteura v Košiciach (UNLP) od 1. novembra 2024 až do odvolania zakázala návštevy na svojich oddeleniach. Toto opatrenie bolo zavedené na základe aktuálnej epidemiologickej situácie s cieľom prevencie šírenia respiračných ochorení počas sviatočného obdobia.
V hale za depom kuriérskej spoločnosti GLS na Južnej triede v Košiciach vypukol v utorok večer rozsiahly požiar, ktorý si vyžiadal zásah devätnástich hasičov. Plamene šľahali do výšky niekoľkých metrov a hustý dym zasiahol širšie okolie.