Výstavba diaľnice Budimír – Bidovce pokračuje podľa plánu
Práce na diaľničnom úseku D1 Budimír – Bidovce, ktorý je vo výstavbe od novembra 2016, postupujú podľa harmonogramu. Hotový by mal byť na konci roku 2019. Minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek to potvrdil v rámci pondelkového kontrolného dňa na stavbe.
Úsek financovaný z eurofondov je súčasťou východného obchvatu Košíc. Po dokončení prepojí severnú diaľnicu D1 a budúcu južnú rýchlostnú cestu R2. Stavbu si prišli pozrieť aj zástupcovia Európskej komisie (EK).
„Ja som na tejto stavbe poklepkával základný kameň a chcel by som tu aj strihať pásku, lebo by mala byť ukončená ešte v tomto volebnom období. Mám radosť, že tu nie je žiadne meškanie. Boli tu nejaké technické problémy na 10. kilometri, ktoré sa odstránili a všetko pokračuje podľa harmonogramu,“ uviedol pre novinárov Érsek, ktorý ocenil postup prác.
[ad][/ad]Stavbu odovzdajú včas
Generálny riaditeľ NDS Ján Ďurišin označil túto stavbu v podstate za bezproblémovú. Problém so zosuvom pôdy na 10. kilometri sa podarilo vyriešiť. „V súčasnosti máme zo 133 objektov zrealizovaných a skolaudovaných už 44, na ďalších objektoch sa pracuje veľmi intenzívne. Stavbu odovzdáme tak, ako je kontrakt, to znamená v decembri 2019,“ povedal.
Nový úsek D1 dlhý 14,4 kilometra ušetrí motoristom zhruba 14 minút oproti starej ceste, ktorá má viac ako 23 kilometrov. Investorom je Národná diaľničná spoločnosť (NDS), rozpočet predstavuje 197,4 milióna eur bez DPH.
V Budimíre sa úsek napojí na diaľnicu D1 z Prešova. V časti Košické Oľšany je plánované napojenie na rýchlostnú cestu R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany. Minister Érsek potvrdil, že ešte tento rok bude vypísaná súťaž na zhotoviteľa tohto rýchlostného úseku, realizácia bude rozdelená na dve časti. „Ideme podľa plánu, tento rok vypisujeme súťaž na dlhšiu časť, na budúci rok na kratšiu časť, lebo takto to vieme rýchlejšie „sprocesovať“,“ konštatoval Érsek.
[ad2][/ad2]Modernizácia infraštruktúry v meste
Minister si spolu s členmi monitorovacieho výboru Operačného programu Integrovaná infraštruktúra a zástupcami EK pozreli aj dokončenú druhú etapu modernizácie električkových tratí v meste Košice. Takmer osem kilometrov kľúčových tratí mesto zmodernizovalo za 94 miliónov eur, z eurofondov na to bolo vyčlenených takmer 90 miliónov eur. Obyvatelia mesta môžu s využitím fondov EÚ využívať aj 46 nových električiek, čo je podľa ministra výrazný krok k zatraktívneniu verejnej osobnej dopravy v meste.


„Modernizácia infraštruktúry a nové pohodlné električky, všetko z toho zaplatené z eurofondov, sú základom pre náš cieľ, ktorým je presvedčiť ľudí, aby čo najviac cestovali MHD a nechali auto doma,“ povedal šéf rezortu dopravy. Za výrazný úspech označil aj to, že Brusel napokon preplatí Košiciam 15 miliónov eur na DPH, ktoré pôvodne nepovažoval za oprávnený výdavok.
Foto: TASR(TASR, ROČ)
Odporúčané články
Predvianočné obdobie v meste často pripomína nekonečný kolotoč nákupov. Ale stačí sa na chvíľu zastaviť a zistiť, že dôležité veci máme úplne inde než v regáloch obchodov. Hoci sú výklady plné lákavých ponúk, Košičania majú o ideálnom darčeku celkom inú predstavu. Ukazuje sa, že pre väčšinu z nás sú tie najvzácnejšie veci také, ktoré sa pod stromček do baliaceho papiera zabaliť nedajú.
Ustanovuje základný úväzok novej kategórie pedagogických zamestnancov – kandidátov. Cieľom schváleného návrhu je aj vymedziť, že základný úväzok riaditeľa „manažéra“ sa neustanovuje.
Valné zhromaždenie dnes odsúhlasilo viacero zmien vo vedení Klubu akcionárov Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a.s., o.z. Novým predsedom správnej rady sa stal Stanislav Hreha. Novými členmi správnej rady sa stávajú Ľubomír Čigáš a Matej Smorada.