Porvažník a Mudrák spúšťajú zbierku na víziu „Žeby dobre bolo“
Kandidát na predsedu Košického samosprávneho kraja Majo Porvažník a kandidát na primátora Košíc Martin Mudrák dnes spoločne oznámili spustenie crowdfundingovej kampane na Donio na podporu ich spoločného projektu „Žeby dobre bolo“. Ide o prvú komplexnú a profesionálnu víziu, ktorej cieľom je zmeniť Východné Slovensko a Košice z prežívajúceho regiónu na miesto európskeho významu.
„Vždy, keď sa pozerám na náš milovaný východ, vidím miesto s obrovským potenciálom – so šikovnými ľuďmi, silnými komunitami a energiou. Napriek tomu tu roky žijeme s pocitom, že ak chceme uspieť, musíme odísť preč. Kniha Žeby dobre bolo je odpoveďou na tento problém,“ uviedol Porvažník. Je to vízia toho, ako môže Východ napredovať, ak sa veci budú robiť poctivo a odborne.
“Košice, hoci sú metropolou s neuveriteľným potenciálom, už roky zápasia s tzv. KKV – košickými komunálnymi vojnami, ktoré bránia rozvoju. Naša metropola už súrne potrebuje novú energiu, novú víziu a hlavne spoluprácu. Ja verím, že sa toto mesto môže zmeniť z metropoly nekonečných hádok na mesto spolupráce a odvážnych projektov,“ vyhlásil Mudrák.
Na to, aby sa z vizionárskych cieľov stala realita, spojili kandidáti sily s desiatkami expertov. Viac ako 60 odborníkov z oblasti bezpečnosti, dopravy, ekonomiky, školstva, zdravotníctva a životného prostredia pracuje na tom, aby dokument ponúkol:
- Riešenia pre dopravu a mobilitu, ktoré patria medzi najväčšie bolesti Košíc.
- Konkrétne kroky pre dostupné bývanie, aby mladé rodiny nemuseli odchádzať.
- Zvýšenie bezpečnosti, ktorá má byť samozrejmosťou, nie luxusom.
Kampaň na Donio podľa Porvažníka neslúži len na financovanie vydania a distribúcie knihy. “Je to pozvanie pre každého, komu na záleží na východnom Slovensku, aby sa do tvorby vízie zapojil svojimi odbornými skúsenosťami. Úprimne verím, že náš Východ môže byť úspešným európskym regiónom. Poďme to dokázať odborne, poctivo a spoločne,” doplnil Porvažník.
Kniha Žeby dobre bolo nie je podľa Mudráka politická brožúrka. “Je to profesionálny plán, ktorý môže využívať každý starosta, každá škola, nemocnica, podnikateľ či komunita v regióne. Košice majú na viac. Žeby dobre bolo – poďme to urobiť spolu,“ uzavrel Mudrák.Kampaň je k dispozícii na platforme Donio, na webstránke: https://donio.sk/zeby-dobre-bolo
Odporúčané články
Pýtali sme sa Košičanov, ako si predstavujú svoju štedrovečernú večeru. Dali sme im na výber medzi rezňom a rybou. Väčšina sa prikláňala k rezňu a jeden manželský pár bude mať na stole dokonca hneď všetko, aj vyprážané rezne aj rybu, aby si každý prišiel na svoje. Ako je to u vás doma?
Prenájom priestorov wellness v košickom Národnom olympijskom centre plaveckých športov (NOCKE), ktorý už nejaký čas vzbudzuje otázky o férovosti a transparentnosti v Košiciach, si všimla aj bratislavská redakcia jedného z popredných slovenských denníkov. Nielenže išlo o investíciu vo výške 20 miliónov eur, ale pozoruhodné je aj to, že prevádzku rozsiahleho wellness centra, ktoré súťažila mestská firma, vyhral mestský poslanec Miroslav Špak. Hoci mesto a jeho správcovská firma Tepelné hospodárstvo (TEHO) tvrdia, že súťaž bola transparentná, Transparency international upozornila na možné etické výhrady spojené s podnikaním voleného zástupcu mesta v mestskom projekte.
V Košiciach začalo fungovať jedinečné Centrum integrovaných zdravotno-sociálnych služieb, ktoré ponúka koordinovanú podporu na jednom mieste.