Šoféri hromžili v zápche od Šace do mesta
Poriadne si zanadávali včera ráno vodiči, ktorí smerovali od Šace do Košíc. Na rýchlostnej ceste sa vytvorila zápcha, ktorá zapríčinila zdržanie niekoľko desiatok minút.
Rady áut sa na rýchlostnej ceste tvorili v smere do mesta od bodu, v ktorom bol uzatvorený jeden jazdný pruh. „Kolóny siahali v čase rannej špičky až do Šace. Autá čakali aj na príjazdoch od Poľova či Lorinčíka. Ľudia v autách hromžili, keďže postupovali len veľmi pomaly,“ povedala nám žena, ktorá zápchu zažila na vlastnej koži.
[ad][/ad]
Zvyšovali bezpečnosť…
Jazdný pruh bol uzatvorený pre pracovníkov Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), ktorá rýchlostnú cestu spravuje. Podľa informácií od hovorkyne spoločnosti Michaely Michalovej na spomínanom úseku dopĺňali zvodidlá. „Dôvodom prác je zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky v zmysle platnej legislatívy. Práce na spomínanom úseku sa začali už 30. mája tohto roku a potrvajú do konca októbra,“ dodala hovorkyňa.
Diaľničiarov sme sa pýtali predovšetkým to, či by nemohli práce počas ranných a popoludňajších špičiek prerušiť, aby zbytočne nedochádzalo k zdržaniu prehustenej dopravy. Odpovede na tieto otázky sme do uzávierky nedostali.
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Krajiny Organizácie Severoatlantickej zmluvy (NATO) v stredu prisľúbili nákup amerických zbraní pre Ukrajinu v hodnote stoviek miliónov dolárov. Ruského prezidenta Vladimíra Putina zároveň vyzvali, aby prestal so „siláckymi rečami“ a začal vážne mierové rokovania.
Neubehol ani mesiac od čelnej zrážky dvoch rýchlikov v Jabloňove nad Turňou pri Rožňave, a na druhej strane krajiny došlo k ďalšej šokujúcej zrážke vlakov. Na trati medzi Svätým Jurom a Pezinkom v nedeľu 9. novembra do seba narazili dva vlaky. Oba smerovali na bratislavskú hlavnú stanicu. Zrážka sa stala na najmodernejšej časti železnice na Slovensku chránenej zabezpečovacím systémom ETCS (European Train Control System).
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.

