Reklamu zo stĺpa odstránia
Stĺpy trakčného vedenia alebo verejného osvetlenia osadené uprostred chodníkov boli v Košiciach opakovane terčom kritiky verejnosti, pretože sťažujú pohyb chodcov.
Mesto takéto umiestnenie stožiarov zdôvodňovalo najčastejšie tým, že ich na konkrétne miesto osadili podľa projektov a ich preloženie nie je možné najmä pre inžinierske siete v ich blízkosti.
Denník KOŠICE:DNES upozornil jeden z čitateľov, že na Rooseveltovej ulici pri križovatke s ulicou Protifašistických bojovníkov tento problém posunuli na ešte vyššiu úroveň. „Okolo už aj tak zle umiestneného stĺpa uprostred chodníka, ktorý sťažoval prechod peším, ktosi postavil reklamný nosič. Ten chodcom priestor na chodníku zúžil ešte viac. A to už nehovorím o mamičkách s kočíkmi alebo cyklistoch vedúcich bicykel,“ opísal situáciu.
Po otázkach denníka KOŠICE:DNES na magistrát, či je umiestnenie reklamného nosiča v poriadku, sa situácia rýchlo zmenila. „Reklama osadená na spomínanom stĺpe bude po dohode so zmluvným partnerom mesta odstránená, prípadne preložená tak, aby nezavadzala chodcom,“ povedal Miroslav Sambor z komunikačného referátu košického magistrátu.
Pozostatok IKD
Vysvetlil, že stožiar trakčného vedenia bol na miesto osadený v rámci stavby IKD a stojí na pôvodnom mieste starého stĺpu. „Keďže ide o stavbu financovanú z eurofondov, nie je možné do nej zasahovať minimálne päť rokov,“ dodal. Keďže stavba IKD bola ukončená koncom roka 2015, stožiar bude chodcom zavadzať ešte minimálne dva roky.
[ad][/ad]Odporúčané články
Basketbal má v Košiciach dlhodobú tradíciu, no chlapčenských basketbalových klubov bolo vždy nedostatok. Myšlienkou pre založenie klubu ŠBK Galaxy Košice bola práve vidina dať príležitosť mladým chlapcom, aby zažili všetko, čo šport ako basketbal prináša.
Krajská polícia dnes dopoludnia prijala oznámenie, z ktorého vyplýva, že na školách v Košickom kraji by sa mali nachádzať bomby. V rámci prijatých bezpečnostných opatrení budú dotknuté školy evakuované.
Nippon Steel, štvrtý najväčší výrobca ocele na svete, by sa mal vďaka akvizícii spoločnosti U.S. Steel, ktorá vlastní aj slovenské železiarne U.S. Steel Košice, priblížiť k celosvetovej kapacite 100 miliónov ton surovej ocele.