Retro trolejbus je už v Košiciach
Cez víkend prišiel z Moravy do Košíc Škoda 15 Tr. Absolvoval šesťhodinovú cestu z ostravskej Ekovy. Na renovácii trolejbusu odpracovali ostravskí nadšenci 1 300 hodín zadarmo.
„Najťažšia na oprave bola výmena skorodovaných plechov,“ povedal pre Českú televíziu jeden z dobrovoľníkov Vojtěch Jandásek. Trolejbus dostal nové sedačky, ale aj celkový náter.
[ad][/ad]Takzvaný československý trolejbus prešiel počas svojej existencie dlhú cestu. Tridsaťdva rokov bol súčasťou chomutovskej MHD, rok jazdil v Opave pri rozličných oslavách a príležitostiach. Po opravách prežil aj dlhú prepravu do Košíc.
„My Košiciam trolejbus darujeme do dlhodobého užívania, naďalej však zostáva v majetku časopisu Československý dopravák. V meste bude dovtedy, kým ho budú potrebovať,“ vyhlásil Libor Hinčica, autor projektu Československý trolejbus.
Predpokladá sa, že až do času, kým mesto úplne neobnoví trolejbusovú dopravu. Predstavenie vozidla košickej verejnosti je naplánované na 22. jún, kedy sa bude konať Trolejbusový deň. Program podujatia bude zverejnený v najbližších dňoch.
[ad2][/ad2]Čítajte aj:
Odporúčané články
Košičania si zatiaľ za odpad priplácať nebudú. Poslanci mestského zastupiteľstva zmenu príslušného všeobecne záväzného nariadenia neschválili, napriek tomu, že hlasovali tajne. Poplatok na osobu za kalendárny rok mal podľa návrhu stúpnuť zo súčasných 57 eur na 65 eur.
Na Námestí osloboditeľov pred obchodným centrom Aupark v Košiciach sa v týchto dňoch koná farmársky trh, kde návštevníci môžu objavovať bohatú ponuku lokálnych produktov a remeselných výrobkov.
Poslanecký návrh členov Výboru NR SR pre zdravotníctvo s cieľom obmedziť dostupnosť príchutí v nikotínových výrobkoch podporuje aj riaditeľ Centra pre liečbu drogových závislostí (CLDZ) Ľubomír Okruhlica. Ten sa tak pridáva k ministrovi školstva Tomášovi Druckerovi, prezidentovi Slovenskej spoločnosti pediatrov Milanovi Kuchtovi či k prezidentovi Slovenskej pneumologickej a ftizeologickej spoločnosti Slovenskej lekárskej spoločnosti Ivanovi Solovičovi. Podľa Okruhlicu príchuťami výrobcovia nikotínových výrobkov cielia na mladých ľudí.