„Invázia“ trolejbusov v meste
Prvé trolejbusy začali brázdiť ulice Košíc v roku 1993. V meste prestali premávať pred štyrmi rokmi. Bolo ich celkovo sedem a v týchto dňoch k momentálne dvom funkčným postupne pribudnú ďalšie dva. V utorok (30. 4.) priviezli z Banskej Bystrice hybridný trolejbus a koncom júna pribudne ďalší z Opavy v retro úprave.
Trolejbus SOR TNB 12 zapožičia Dopravný podnik v Banskej Bystrici košickému DPMK približne na jeden mesiac. Trolejbus je vybavený aj trakčnými batériami na jazdu mimo trolejové vedenie, a to na vzdialenosť asi 10 kilometrov. Podobný typ vozidla jazdí ešte
v Brne.
„Pôvodne chceli Košičania kĺbové vozidlo, ale z tohto zámeru zišlo a uprednostnili sólo trolejbus. O jeho prevádzkovom nasadení bude DPMK a mesto Košice informovať,“ informuje na svojich stránkach časopis Československý dopravák.
[ad][/ad]Retro verzia
Vlastníci časopisu sa dohodli s Košičanmi aj na bezplatnom dlhodobom zapožičaní svojho vozidla typu Škoda 15 Tr. Tento trolejbus naposledy fungoval v Opave. Momentálne ho opravujú a upravujú do retro verzie v spoločnosti Ekova Electric tak, aby pripomínal vzhľad vozidiel dodávaných do Košíc v roku 1993. Na jeho oprave pracovali členovia českého dopravného spolku viac než 500 hodín bez nároku na honorár.

Fanúšikovské jazdy
Mesto Košice víta aktivity dopravných nadšencov a teší sa na možnosť zaradiť Československý trolejbus do vozového parku.
„Tento dopravný prostriedok zatiaľ plánujeme, podobne ako v súčasnosti prevádzkovaný Dobrý trolejbus, zaradiť do nepravidelnej trolejbusovej dopravy na rôzne fanúšikovské jazdy, keďže úplné obnovenie tohto druhu dopravy nateraz z viacerých dôvodov nie je možné,“ uviedol pre KOŠICE:DNES Miroslav Sambor z komunikačného oddelenia magistrátu. Dodal, že je to aj v záujme udržiavania prevádzkyschopnosti celého systému trolejbusovej prepravy, ktorá mestu vyplýva zo zákona.
„V budúcnosti, po návrate trolejbusov do ulíc mesta, plánujeme aj pravidelné využitie tohto vozidla. Podľa vzoru iných miest si viem predstaviť, že v cestovnom poriadku bude tento spoj označený ako taký, ktorý je prevádzkovaný špeciálnym historickým vozidlom,“ vyjadril sa primátor Jaroslav Polaček (nezávislý).
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.
Toto sú najdôležitejšie informácie, ktoré vám prinášame za uplynulý týždeň v Košiciach. Od dvoch nehôd mestskej hromadnej dopravy po protest proti progresivizmu. Náš súhrn vám ponúka prehľad kľúčových momentov, ktoré sa udiali za uplynulých sedem dní v metropole východu.
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.

