V Košiciach oficiálne štartuje bikesharing
Pohodlný a zároveň ekologický spôsob dopravy prostredníctvom bikesharingu v piatok odštartoval v Košiciach.
Po úspešnej testovacej fáze v rámci sídliska Nad jazerom sa prevádzkovateľ, spoločnosť Antik Telecom, rozhodol požičiavanie bicyklov oficiálne uviesť do života.
„Verejný bicykel má slúžiť najmä na každodenné cesty do práce a za zábavou, aj pre návštevníkov mesta. Bikesharing sme sa rozhodli zaviesť aj ako výraz vďaky mestu, v ktorom sme začali podnikať pred takmer 30 rokmi, a mienime ho rozšíriť aj do ostatných lokalít, kde poskytujeme svoje služby, čo je dnes 30 slovenských miest,” vyjadril sa generálny riaditeľ Antik Telecom Igor Kolla.
Ak chcete túto službu využívať, stačí si nainštalovať aplikáciu AntikCityBike, nabiť si kredit a jazda sa môže začať. Po jednoduchej registácii v aplikácii odomknete bicykel načítaním QR kódu na jeho riadidlách.
[ad][/ad]Tisíc bicyklov
K dispozícii je celkovo 350 bicyklov, pričom na prelome mája a júna sa tento počet zdvojnásobí. „Ďalších 350 ešte pribudne v letných mesiacoch. Z celkového počtu bude približne 80 až 90 percent v uliciach, zvyšok v zálohe a servise, respektíve budú slúžiť na doplnenie vyššieho dopytu,“ vysvetlil Peter Blaas, riaditeľ pre rozvoj spoločnosti Antik Telecom.
Každý z bicyklov je monitorovaný pomocou GPS a tiež spojený cez GSM sieť s centrálou Antiku. Spoločnosť tak ľahko vypočíta dobu jazdy a jej spoplatnenie. Zároveň je to ochrana pred krádežou tohto dopravného prostriedku.
Vo všetkých mestských častiach
Bicykle budú v rámci bikesharingu k dispozícii pre jazdy vo všetkých mestských častiach Košíc. Používať ho však môžete aj mimo mesta, no s podmienkou jeho následného zaparkovania v Košiciach, a to na ľubovoľnom verejne dostupnom a viditeľnom mieste. Nechať ho musíte tak, aby neprekážal cestnej premávke, nezavadzal na chodníku, prípadne nespadol na vozovku.
„Okrem toho je možné zanechať ich aj na odporúčaných stanovištiach, ktoré sú znázornené v aplikácii, nie je to ale podmienkou,“ dodal Blaas. Po zaparkovaní ho uzamknete potiahnutím páčky na zámku zadného kolesa. Bicykel pípne a v aplikácii uvidíte informáciu, že bicykel bol vrátený a je už pripravený pre ďalšieho záujemcu.
[ad2][/ad2]Servis rieši spoločnosť
Tieto bicykle majú robustnú konštrukciu so sedadlom, ktoré je ľahko nastaviteľné, ale nevyberateľné. Podľa slov Petra Blaasa bude starostlivosť o bicykle na pleciach spoločnosti Antik Telecom. „Bicykle sú špeciálne vyvinuté pre bikesharing, takže napríklad majú plné pneumatiky, ktoré nie je nutné dofukovať.“ Majú totiž bezdušové kolesá, na ktorých ani nie je možné dostať defekt.
Ak na bicykli nájdete viditeľnú chybu, stačí, ak ju ohlásite v aplikácii, a to v časti Porucha. Pomôžete tým aj ďalším cyklistom vyhnúť sa problémom. Takýto bicykel nebude následne v aplikácii vyznačený ako dostupný, kým sa porucha neopraví.
Foto: Veronika JanuškováOdporúčané články
Všetkých 880 chodníkov v projekte „Adoptuj si chodník a zarábaj“ bolo počas prvých dní tohtoročného piateho ročníka adoptovaných. Mesto Košice tak od včera pridáva nové úseky, čím zvýši počet adoptovateľných chodníkov na viac ako 900.
V piatok 15. novembra sa centrum Košíc zaplnilo dobrosrdečnými ľuďmi, ktorí prišli podporiť dobročinnú akciu inšpirovanú odkazom svätej Alžbety Uhorskej. Táto šľachetná žena, známa svojou neúnavnou pomocou chudobným, opusteným a chorým, sa už päť rokov teší titulu patrónky mesta Košice. Celá akcia sa niesla v znamení charity a solidarity.
V Košiciach od 1. novembra začal platiť operačný plán zimnej údržby komunikácií, ktorý bude trvať až do konca marca 2025. Zabezpečuje ho spoločnosť KOSIT v spolupráci s Magistrátom mesta Košice. Zimná údržba pokrýva približne 700 kilometrov ciest a chodníkov a počíta s nasadením vyše 200 pracovníkov, vrátane vodičov, dispečerov a ďalších.